Ik weet het even niet meer...

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door cupcake85, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ons zoontje is vandaag 10 weken oud. Sinds 2 a 3 weken slaapt hij overdag heel erg slecht en huilt veel. Als ik hem in bed leg is wordt hij na 10 minuten alweer huilend wakker. Ook valt hij niet uit zichzelf in slaap. Hij wil alleen maar op onze arm/buik slapen.
    Ik heb geprobeerd om hem 10 minuutjes te laten huilen en dan te gaan troosten, maar na die 10 minuten is hij al zo ontroostbaar en overstuur dat ik hem wel moet oppakken.
    Hij valt dan na een tijdje bij mij in slaap, maar door het flinke gesnik wat hij dan nog doet wordt ie weer wakker.
    Ik vind het zo erg lastig worden zijn huiltjes uit elkaar te houden (moe, honger, pijn?, krampjes)

's nachts slaapt hij gek genoeg prima. Na zn laatste fles valt hij in slaap, en leggen we hem in bed. soms wordt hij dan nog even wakker, laten we hem op onze pink zuigen (hij wil geen speen) tot hij slaapt, en gaan dan weer weg. Hij slaapt dan de hele nacht door. Dan slaapt hij in de puckababy, maar overdag wil dit ook niet lukken.
    Hij maait ook vreselijk met zijn armpjes en beentjes, ik word er zelf haast moe van als ik ernaar kijk.

Ik ben bij de huisarts geweest omdat ik dacht dat hij last had van maagzuur. Hij spuugde voorheen aardig wat (meer dan een mondje) na zijn voeding. Op advies van cb johannesbroodpitmeel toegevoegd aan voeding (gebruiken nu friso comfort, daar zit al jhbpm in). Spugen doet hij nu niet meer, maar hoor de voeding nog wel omhoog komen. Hij slikt het dan weer door. Soms komt er dus alleen nog van dat zure dikke witte slijm uit zn mondje, hij moet dan ook huilen.
    Met veel pijn en moeite Zantac gekregen van huisarts, lijkt iets te helpen.
    Hij heeft zachte ontlasting en laat windjes. Maar overdag lijkt hij soms toch buikpijn te hebben? als hij huilt en ik krijg hem niet stil, draag ik hem met zijn buik op mijn arm en wordt hij wel stil.

hij krijgt 5 a 6 flessen van 165 ml. (zes als hij heel soms snachts nog een keertje extra komt)

bevalling was zwaar en heeft erg lang geduurd (46 uur vanaf eerste wee tot geboorte). Er is geen vacuuumpomp of tang aan te pas gekomen. Mijn weeen namen af, heb in het ziekenhuis weeenopwekkers en pijnstilling gekregen. Heb anderhalf uur geperst.

Ik weet nou niet zo goed meer wat ik moet doen...
    sorry het is een heel verhaal geworden...

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik snap het hoor dat je het niet meer weet.

Heb je infacol al geprobeerd, dat is een goed middel tegen darmkrampen.
    Hoe zwaar is hij? Dan kan ik even kijken of hij genoeg eten krijgt.

Verder is het misschien wel handig om eens een bezoek te brengen aan een osteopaat. Er kan wel iets verkeerd gegaan zijn met nekje tijdens de bevalling, waar hij last van heeft.

Weet je, jij en papa kunnen het het beste zien dat er iets is met hem. Als je echt denkt dat er iets aan de hand is, dan zou ik me niet af laten schepen door een huisarts, maar er op staan dat je naar een kinderarts mag.

Hij kan ook overprikkeld zijn. Slaapt hij in zijn bedje? Dat is wel het beste hoor. Probeer de drie R's na te leven. Rust, Reinheid en Regelmaat.

Groetjes Adrienne

3. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    de laatste keer (2 wk geleden) op het consultatiebureau woog hij 5220 en was hij 60,5 cm.
    hij drinkt sinds een paar dagen alle flessen van 165ml (150+5) al tot de laatste drup op.
    (heb gisteravond eenmalig een fles van 200ml (180+6) gemaakt om te kijken hoeveel hij ervan zou drinken, misschien 10 of 20 ml meer dacht ik, maar hij dronk hem helemaal op! :$ )

infacol hebben we een tijdje gebruikt, hielp eerst goed, maar daarna leek hij er meer zuur van te krijgen. toen we ermee stopte nam het zuur iets af. en doordat we friso comfort gingen gebruiken, leken de krampjes ook weer af te nemen.
    maar nu heeft hij soms ineens weer buikpijn. en niet alleen 's avonds zoals eerst maar ook overdag.

ik probeer hem altijd in zn bedje te leggen als hij slaapt, maar hij wordt dus altijd wakker. doordat hij zo weinig slaapt raakt hij overprikkeld inderdaad...
    ik heb zijn box ook al "saai" gemaakt, en onderneem de laatste anderhalve week al bijna geen uitstapjes met hem. (alleen soms even een wandelingetje voor een frisse neus)
    we proberen ook zeker de RRR, en het ritme van slapen, eten, wakker, slapen, eten, wakker enz...

maar doordat hij dus niet of maar heel kort slaapt komt van dat ritme ook niet zoveel terecht...

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zou eens proberen om hem dan iedere keer 200 aan te bieden. Niet opdringen, maar aanbieden... Stel dat hij 11 pond weegt heeft hij nodig 825 ml per dag. Dan krijgt hij dat net aan, als je 5 x 165 geeft. Dus iets meer mag gerust hoor. Misschien is dat het wel.... gewoon honger..

Groetjes en laat even weten of het helpt...

Adrienne

5. cupcake85

cupcake85 Actief lid

16 jul 2011
    457
    0
    16
    Zuid-Holland
    We hebben een afspraak gemaakt bij een osteopaat. Had er zelf ook al aan zitten denken, maar vriend twijfelde nog.

ik ga hem nu dan flessen van 200 geven...lijkt zoveel voor zo'n kleintje... en ik zie wel hoeveel hij ervan op drinkt inderdaad...

Bedankt!

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi oi,

Oke, laat je even weten hoe het afloopt?

Groetjes en succes. Adrienne

Deel Deze Pagina