Baby 7 wk, snackt 's nachts

Discussion in 'Borstvoeding' started by bunchy, Oct 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Een keer heeft ze doorgeslapen 20u, 0130 en 0630 maar afgelopen twee nachtenlang 2,5 à drie uur.. Ennik en doodop. Ze drinkt dan een paar slokken, ook al maak ik haar wakker etc.
    Ze heeft geen speentje. Zo frustrerend dat ze dan zo weinig drinkt.
    Wat kan ik doen?

2. Wila

Wila Actief lid

Oct 11, 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer je het wel eens te rekken? Lukt dat?

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Rekken ? Kind is pas 7 weken... Laat lekker gaanzou ik zeggen.

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

Jun 13, 2009
    1,276
    10
    0
    Rekken is een afbouwadvies. Mijn dochter van vijf maanden komt ineens ook weer twee keer per nacht. Niet ideaal, maar al een stuk minder vervelend sinds ik een co-sleeper naast mijn bed heb staan. Ik kan zonder uit bed te stappen (of zelf maar te gaan zitten :D) liggend voeden en dat scheelt bergen voor mijn nachtrust!

5. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Hoe kan ik überhaupt rekken zonder speen??
    Honger lijkt ze niet te hebben.. Ze drinkt echt minimaal..
    Gebruiken jullie wel een speen? Geen Co. Sleeper hier helaas..

6. Tamireya

Tamireya Actief lid

May 25, 2012
    492
    0
    0
    Meid eerlijk, je baby is pas 7 weken oud. Dat ze met die leeftijd iedere 2 1/2 tot 3 uur komen, ook al is het voor een paar slokjes, is toch heel normaal (tenminste, ik vind dat heel normaal ;)).

Geef je fles of borstvoeding?
    Hoe vaak drinkt ze (ook overdag)?

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier ook meestal 2 nachtvoedingen. Maar hier ook een cosleeper en ik val tijdens het voeden weer in slaap dus heb er niet veel hinder van.
    Ik vind het alleen vervelend als ze rond 5/6 uur lastig weer in slaap komt en mijn oudste om 7 uur komt, dan slaap ik niet zoveel.

8. Wila

Wila Actief lid

Oct 11, 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft geen honger zeg je? Dan huilt ze toch om iets anders....?

En mij hebben ze geadviseerd geen kleine beetjes te geven maar dan iets te rekken, anders krijg je klatjes: en ja ook bij 7 weken....

9. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Mijn jongste dochter heeft dit ook gedaan rond die leeftijd. Met als gevolg dat ik oververmoeid was omdat, ik er zo in mee ging. Het heeft mij in ieder geval geen goed gedaan. Vooral als je nog een peuter in huis hebt dan kan je energie goed gebruiken.

Misschien kan je 's ochtends een voeding afkolven? Dan ga je zelf op tijd naar bed (20.00 uur) en laat je je man een late voeding geven rond 23.00 uur. Dan kan je in ieder geval een langer stuk slapen.

10. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Ik geef bv..
    Tegengestelde adviezen hier. Het is zo lastig. Ergens denk ik, ach ze is nog zo klein maar anderzijds..is dit zo zwaar en ben ik bang dat ze er zo aan went

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Nachtvoedingen - en een paar slokjes zijn ook nachtvoedingen - met 7 weken is echt normaal hoor. Maar ik begrijp ook dat het heel zwaar kan zijn (ik heb die periode ook meegemaakt immers, en ook nu komt mijn dochter nog 2x per nacht...).
    Hier nam ik mijn dochter bij mij in bed, voedde ik liggend en sliepen we daarna samen verder, als ik voor ieder slokje haar weer uit bed moest halen en er weer in moest leggen, dan had ik het niet overleefd.

Gewenning, tja, lastig te zeggen natuurlijk, maar met 7 weken zou ik me daar nog niet druk om maken. Mijn dochter is nu bijna 9 maanden en ik weet dat die nachtvoedingen een gewenning zijn, maar nu ze tandjes krijgt etc heeft ze dat toch weer even nodig; die gewenning afleren komt later wel weer.

12. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Oh, een voeding kolven en je man die laten geven is natuurlijk ook een goed idee, kun je iig even een keer een voeding overslaan 's nachts!

13. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Ja maar dan moet hij naar beneden om fles op te warmen.. Ben ik toch wakker..
    Acceptatie dus, ok!

14. honesto

honesto Lid

Mar 4, 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    accepteren maakte het voor mij een stuk makkelijker...
    En samen slapen zoals Andrea al zei...

15. Kattekit

Kattekit Bekend lid

Oct 10, 2011
    532
    0
    0
    Hier werkte accepteren (geen wekker/klok naast je bed zetten vooral!) en kleine naast mij laten slapen in een wiegje. Een co-sleeper heb ik niet, maar wel een wiegje wat ik zo tegen het bed aan schoof (zelfde idee, maar dan zonder dat een kant open is) ideaal (en maar voor 30 euro op MP)

Elke keer in en uit bed om die kleine te pakken is echt uitputtend! Ik heb het even in haar eigen bedje geprobeerd, maar ik werd daar niet beter van. Ze ligt dus nu weer lekker op onze slaapkamer en het gaat eigenlijk prima zo. Ik geef nog steeds 1 of 2 nachtvoedingen en ja...ik ben 's ochtends wel eens meer dan kapot en wordt er ook niet altijd vrolijker van tegen andere mensen. Aan de andere kant...deze momentjes zijn maar eventjes in een mensenleven dus probeer er soms ook gewoon van te genieten.

Als het een nacht echt drama is leg ik haar wel eens op een verschoonkussen tussen ons in (helemaal tegen het hoofdeind aan met eigen dekentje) dan ben je in de buurt om bij de eerste tekenen van onrust (als het geen trek is) om te troosten en je ben t in de buurt (hier werkt onze ademhaling / aanwezigheid gewoon al rustgevend voor de kleine)

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje kwam bij 7 weken ook om de 2,5 uur. Maar dronk 50 minuten en die hield ik lang rechtop, dus na 1,25 uur mocht ik weer. Had ee geen last van; ik doezelde onder het voeden gewoon verder en ook als mijn man baby in zijn wiegje had gelegd, draaide ik me om en viel direct in een diepe slaap, daar zorgden de hormonen wel voor.

Ik heb 23 maanden nachtvoedingen gegeven. Hoe ouder hij werd, des te moeilijker ik het vond. Als je moe bent, adviseer ik je overdag met de baby op bed te gaan en 's avonds ook. Hier clusterde baby van 1900 -2200 en daarna samen naar bed.

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier een meisje wat tussen de voeding van 23/24 uur en 2/3 uur in dr eigen bedje slaapt en vanaf dan aan mijn borst woont... Ik accepteer het maar, ze drinkt, slaapt, drinkt en miept als mn borst leeg is, leg ik dr aan de andere kant, trui omhoog en slaap verder en ik hoor het wel als die borst ook leeg is.

Accepteren dus..! Ik heb een cosleeper maar t is niet altijd even zinvol aangezien ze dus echt tegen mij aan ligt, wurmt net zo lang tot we echt buik op buik liggen, pakt met twee knuistjes mn borst stevig vast en laat niet meer los hihi.. Als ze dan niet drinkt ligt ze met dr mond stijf dicht strak tegen mn tepel aan. Ook wel weer heel erg schattig zo :D Oh en ik val dus wel in slaap, dus ach, ben wel moe hoor maar t is te doen.

Wat wel lijp is is dat mijn borsten smorgens aardig leeg zijn, ze tankt echt snachts. Groeit ook als kool hihi..

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Accepteren, het is echt niet meer dan normaal....Mijn jongste kwam op die leeftijd om de 2 uur. Nu om de 3 uur, dus er is al een verbetering, haha. Ik vind het niet zwaar, zolang ze gewoon na de voeding weer gaat slapen krijg ik genoeg slaap.

19. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Dank jullie wel! Het voelt als een grote steun dat ik niet alleen ben..

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,279
    36,142
    113
    ja idd accepteren, dat is eigenlijk het enige wat je kunt doen. ik weet inmiddels niet beter dan elke nacht een paar keer wakker te zijn en het went wel. het is in elk geval heel normaal. hier overigens ook een cosleeper, dat is wel echt heel handig.

Share This Page