spruw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door emmaa, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Mijn zoontje is nu 16 dagen oud. Gisteren is een vpk.van het cb langs geweest en en zei dat hij een beetje spruw heeft op zijn tong. Ze zei ook dat het vanzelf weer weggaat. We hebben beide verder nog geen klachten, Maar hoeven we echt niets te doen? Op internet lees ik hele andere dingen.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Spruw is een schimmelinfectie die zeker wel behandeld dient te worden, juist voor je er klachten van krijgt.

Ga even bij je huisarts langs om te vragen voor een behandeling voor jullie beide.

Groetjes Saskia

3. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Dank je wel voor je reactie. Ik was vrijdag naar de huisarts geweest omdat mijn borsten en tepels, tijdens en na t voeden erg branden. Ik Heb nystatine mee gekregen en moet dit op zijn tongetje smeren en mijn tepels. Echter heb ik miconazol gekocht voor mijn tepels.
    Dit was nu de 4de dag dat we hiermee bezig zijn en Heb nog niet echt het idee dat t beter wordt. Vanaf wanneer Kan ik resultaat verwachten?

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi

Wat goed van je dat je dakatrin op je tepels smeert i.p.v. nystatine!
    Nystatine is voor de mond van je kleintje, niet voor je tepels.

Er staat geen vaste tijd voor de behandeling. Vaak begin je na 1 week resultaat te zien.

Over het algemeen houden we aan dat je minimaal 2 dagen tot 1 week nabehandeld, nadat de symptomen verdwenen zijn.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina