Het opbouwen van borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Hasna1988, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hasna1988

Hasna1988 Lid

18 feb 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag,

Hoe kan ik het beste mijn borstvoeding terug krijgen?

Op het begin kwam er 180 cc uit elk borst. nu komt er uit de linker max 60 en de rechter max 20.

Dit is gekomen doordat mijn zoontje paar keer werd opgenomen en zwak was om krachtig te drinken. hij viel meteen al in slaap. toen ben ik eerst de borst gaan aanbieden en de rest aangevuld met kunstvoeding.
    nu heb ik voor de derde keer een kolf apparaat gehuurd om mijn borstvoeding weer terug te krijgen naar de gewenste hoeveelheid, alleen is dit erg vermoeiend doordat je je borsten moet schoonmaken kolfset ook schoonmaken melk in fles doen uitkoken van de spullen.

Nu kolf ik om de twee uur, tien min. dit advies kreeg ik van een ander lactatiekundige toen mijn zoontje 1.5 maand oud was en 100 cc dronk. maar mijn zoontje is nu 3 maanden en hij natuurlijk meer wilt.

Graag lees ik u advies gauw.

Groet,
    Hasna

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Vervelend dat je BV is terug gelopen.
    Hopelijk is je kleintje weer beter.

Tips:
    - Kolf elke 2-3 uur
    - Kolf tot er 2 minuten geen melk meer komt.
    - Masseer je borsten voor en tijdens het kolven met een warme/natte doek. Zachtjes richting de tepel.
    - Kolf bij je kindje, met een foto van je kindje of geurdoekje van je kindje.
    - Kolf in een rustige en aangenaam warme ruimte.
    - Weleda heeft een kruidenthee die je productie kan stimuleren. Dit is te koop bij o.a. "de Tuinen".

Groetjes Saskia

3. Hasna1988

Hasna1988 Lid

18 feb 2013
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Saskia,

Het gaat inmiddels iets beter met hem, dankjewel.

Voor hoelang moet ik blijven kolven?

Groet,
    Hasna

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Tot je weer op je "oude" productie zit en dan kan je het kolven gaan afbouwen.
    Hoelang dat duurt is bij iedere moeder verschillend.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina