Alcohol en borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Jojo1984, Sep 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jojo1984

Jojo1984 Bekend lid

Mar 18, 2012
    978
    0
    16
    Female
    Ik vroeg me af hoe lang het duurde voor een paar glazen alcohol uit je bloed en dus borstvoeding zijn. Als ik bijvoorbeeld een avond 5 glazen drink, hoeveel uur later mag ik dan weer voeden?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Sommige mensen denken dat je per glas een x aantal uren niet mag voeden. En dat je dat dan optelt bij elkaar. Dat is niet zo. Alcohol zit in dezelfde mate in je moedermelk als dat het in je bloed zit op dat moment. Dit wil dus zeggen dat we niet kunnen zeggen 3 uur per glas niet voeden. Want iedereen heeft een andere stofwisseling en het maakt ook uit bijvoorbeeld hoe je op dat moment op de alcohol reageert. Heb je gegeten bijvoorbeeld, ben je moe, is het heel warm....Allemaal dingen die mee zullen spelen.

Wanneer je vermoedt dat er nog alcohol in je bloed zit is het advies: niet voeden. Ook kun je stellen dat wanneer je alcohol hebt gedronken, kun je dan goed voor je kindje zorgen? Wanneer je zorgt dat er melk op voorraad is (door over de dag heen bijvoorbeeld een paar keer te kolven) en er is iemand die voor je kindje kan zorgen kun je best een avondje uit en wat drinken.
    Bedenk wel dat wanneer je zelf de voeding anders dan uit de borst wilt geven je kindje dit mogelijk niet accepteert. Wanneer je het dan niet kunt aanleggen is erg sneu...;-(
    Ook kun je niet samen in bed slapen wanneer je alcohol hebt genuttigd.

Hoop dat je hier wat aan hebt?
    Groetjes,
    Heidi

Share This Page