Dreumes kan niet inslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door duimpje, 24 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Onze zoon van nu bijna 14 maanden heeft een lichtelijk probleem dat lijkt erop dat hij niet kan inslapen.

Overdag met zijn middagslaapje is het over het algemeen geen probleem en gaat hij vaak na 10 minuten 'gillen' slapen of na wat gezellig brabbelen slapen. Ik schrijf gillen en niet huilen om dat hij echt gilt en niet huilt :)

Maar 's avonds begint hij al te gillen wanneer we hem in bed liggen. En dat houdt hij gerust lang vol.. Eerst dacht ik aan verlatingsangst maar volgens mij is dat geen logische verklaring wegens het volgende wat er nu gebeurt:
    We laten hem nu wat langer op, hij blijft vrolijk en gezellig en vertoond geen enkel teken van vermoeidheid. Hij kan rustig tot half 9 gezellig spelen en lachen. Daarna taait hij vaak wel af. Dus geven we hem zijn flesje en laten hem nog even rustig zitten. Tot zover gaat het goed. Dan in enen schiet hij in een soort paniekstand en begint gewoon te gillen. En ja echt dat hoor je buiten op straat....
    Hij is dan niet meer rustig te krijgen en gilt rustig en kan niet meer stilzitten. Met moeite loop ik dan met hem in het rond, hij al gillend en ik wanhopig op zoek naar iets wat hem rustig maakt. En uiteindelijk, zoals vanavond valt hij na 45 minuten gillen ineens in slaap. Dan leggen we hem op bed en slaapt hij heerlijk tot de volgende ochtend.

Iemand die weet hoe we dit kunnen onderbreken of liever oplossen. Zoals bovenstaande dan zou je toch denken dat het geen verlatingsangst is omdat hij nog bij ons is en vast wordt gehouden. Misschien een fase...? Iemand die ook zoiets heeft meegemaakt?

Hij heeft dit nu ongeveer 3 weken. Heel soms gaat het goed en kun je hem wanneer hij echt lekker rustig is in zijn bedje leggen. Gisteravond is hij bv. nog bij ons op de bank in slaap gevallen ongeveer een kwartier na zijn flesje.
    Maar de avond ervoor sliep hij pas rond half 11 na 2 uur lang gegilt te hebben terwijl ik hem vast had.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.299
    11.062
    113
    Dat gillen en krijsen kan dochterlief van 14 mnd ook ze kronkelt en vecht alsof er heel wat aan de hand is - de instant oplossing is de tiet, maar als die niet voorhanden is houdt ze het ook erg lang vol, tot grote frustratie van papa. De gouden tip als mama er niet is hebben we hier nog niet gevonden.

3. duimpje

duimpje Bekend lid

25 sep 2009
    604
    5
    18
    Inderdaad met kronkelen en vechten alsof hij vermoord wordt.

Niemand anders met een oplossing of misschien herkenning?

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Herkenning ja absoluut, met zowel normale bedtijd als inens midden in de nacht kompleet in paniek en dan ook niet meer naar bed wikken, hier was toch de "oplossing" laat maar lopen totdat ze overmoe was, lichamelijk, dat was meestal beter as de strijd aan te gaan, want dan duurde het vaak langer, gefrustereerder. Ik weet niet waarom masr ondanks dat het niet nodig was kalmeerde de chamodent tandendruppels en heel veel luisteren naar t w&p muziekdoosje

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.299
    11.062
    113
    Chamodent bevat het slaapverwekkende belladonna-extract ;) hier werd dochterlief ook heel groggy van chamodent.

6. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Misschien juist eerder op bed leggen? Wanneer mijn dochter (17,5 mnd) erg moe is kan ik de klok erop gelijk zetten dat er een driftbui aankomt.:)

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ja dit!!! Later op bed leggen werkt juist averechts. Ze raken dan oververmoeid en gaan zich naar voelen. Daar kan het ook vandaan komen. Wij hebben de 10 min. methode toegepast en doorgezet. Het is niet leuk maar hielp wel.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier werd hij ook altijd hysterisch van bed en hebben hem toen bij ons in bed genomen (was toen wel jonger), maar heb hem twee maanden geleden op de zachte manier geleerd dat bed leuk is en hem zelf in slaap leren vallen.

Hier juist ook speelgoed in zijn bedje gelegd, grote hit!
    Als je meer wilt weten over hoe of de wat, dan kun je me pb-en.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou toch ook eens proberen hem eerder naar bed te brengen. Als onze zoon later ging dan zn eigen normale tijd was het ook een drama! Bovendien werd hij dan ook eerder weer wakker dan normaal ...

Deel Deze Pagina