Ik geeft nog volledig borstvoeding aan mijn prematuur geboren tweeling. Ze zijn nu gecorrigeerd 2 weken oud. Ik voed ze tegelijk 'duo voeden' in de rugby houding. Ze happen goed en ik heb een sterke toeschiet reflex. Ze zijn er echter naar 5-10 minuten al 'klaar mee'. Ook als ik een korte pauze van paar min in las voor boertjes etc. Ze drinken daardoor nooit hun hele maaltijd uit de borst (vaak 60-80 cc). Ik geef dan nog flesje met afgekolfde BV na (20-30 cc). Ze krijgen 7 voedingen/24 uur. Is er nog een manier om te zorgen dat ze wel een hele voeding gaan drinken? Ik kolf ook nog na elke voeding om mijn productie op peil te houden. Als ze bijv. allebei 70 cc drinken, kolf ik nog daarna nog 50 cc in totaal. Het lijkt wel of de laatste melk er moeilijk uit gaat. Ik weeg ze overigens voor en na voeding daarom weet ik hoeveel ze binnen krijgen.
Hoi, Mogelijk hebben ze gewoon meer tijd nodig om een volledige voeding uit de borst te kunnen halen. Mogelijk stoppen ze ook wanneer het niet zo hard meer loopt. Wat drinken ze wanneer je ze onafhankelijk van elkaar voedt? (niet om dat een doel te laten zijn, maar om te zien of dat een ander beeld geeft) Je kunt borstcompressie overwegen wanneer ze stilvallen. En betrek ze bij het proces: maak contact, praat, aai over een bol, dat soort dingen. Geef ze minder gelegenheid om in slaap te vallen eigenlijk. Willen ze ook niet meer aanhappen (al is het maar voor een toetje, maar een toeschietreflex is als gauw 30-40 cc) na verschonen? Dat kan je (al is het maar een paar voedingen op een dag) het flesje na geven schelen. De laatste melk zullen ze iets meer moeite voor moeten doen. Een neusspray kan misschien nog helpen? Syntocinon, recept via huisarts aan vragen. Super dat je ze beiden aan de borst hebt! Ga zo verder!