spruw?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lieke23, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Even een vraagje
    Mijn dochter van 3 mnd heeft sinds een paar dagen een witte tong. Verder hebben wij beide geen klachten behalve dat ze naar mijn idee iets onrustiger drinkt. Dwz, vaak loslaten en weer aanhappen. Ze doet dit alleen overdag trouwens.
    Zou dit spruw kunnen zijn als ze geen witte vlekjes heeft en niet huilt tijdens drinken?

2. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Mijn zoon heeft ook spruw gehad, waarbij hij ook geen last had bij het drinken. Je kunt kijken of de aanslag weggaat door met een (steriel) gaasje over de tong te wrijven. Ook kun je kijken of het tussen de voedingen wit blijft.

Zelf heb ik twee kuren Nystatine gedaan. Ik was echter niet consequent met het toedienen, vind het zielig omdat mijn zoon het vies vond. Toen heb ik op eigen beweging Daktarin gekocht en op mijn tepels gesmeerd 2x per dag. Verder een tijdje elke dag van handdoek gewisseld, na elke voeding nieuwe pads in de bh. En dan ook nog gewassen met niet geparfumeerde zeep. Dit alles hielp bij ons echt goed!

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Witte aanslag op de tong is vaak het eerste teken van spruw, was hier ook het geval... Bij mij begon de dag erna helaas wel de pijn te komen.

4. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Dl had ook alleen een witte tong en verder geen witte plekjes, dus dat kan

Deel Deze Pagina