Dag dames, Onze dochter van 4 maanden krijgt borstvoeding en komt sinds ongeveer een maand weer 's nachts of 's ochtends heel vroeg voor een voeding. Afgelopen nacht heeft ze van 02:30 uur tot 05:00 uur geclusterd, dit heeft zij nog nooit gedaan! Even vooropgesteld: ik weet dat het normaal is dat baby's van haar leeftijd nog om een nachtvoeding vragen en vind het ook helemaal niet erg, maar ik ben benieuwd hoe het komt dat zij dit ineens weer is gaan doen? Zij kon van 20:00 uur tot 06:30 uur slapen. Nu krijgt ze haar laatste voeding om 23:00 uur en komt dan tussen 02:30 uur en 06:00 uur nog een keer voor een voeding. Ligt dit aan haar leeftijd dat zij hier weer om is gaan vragen? Ben heel benieuwd, dus wie o wie kan mij dit vertellen?
Waarschijnlijk zit ze in een sprongetje. Hoor het bij zoveel kindjes van rond de 4 maanden. Het gaat weer over.
Toevallig! Onze dochter (3,5 maand) was afgelopen nacht opeens ook wakker, terwijl ze normaal van 8 tot 8 slaapt! Zal indd dan wel met een sprongetje te maken hebben. Ze was vannacht niet echt aan het huilen (klonk meer als 'spelen') en toen is ze gelukkig na 10 minuutjes weer gaan slapen. Ben benieuwd hoe het de komende nachten gaat...
Rond 4-4,5 maand is er een bekende dip in je productie, bij BV. Het zal dus ws daarmee te maken hebben: een teruglopende productie, die ze nu probeert weer op te krikken. Mogelijk is het dan handig om overdag iets vaker op jouw verzoek aan te leggen, zodat er minder druk op de nacht komt om dan te moeten clusteren. Maar verder vooral volgen, dan is je productie het snelste weer op het peil waarop het zijn moet
Maar ze doet het al een maand? En de grap is dat ik juist veel melk heb momenteel haha. Niks van een dip te merken
Dan zal het wel een sprongetje zijn toch Go with the flow: eenmaal doorslapen is geen garantie op blijven doorslapen, voor de eerste verjaardag
Ze heeft nog veel meer sprong-kenmerken, dus dan zal dat wel. In ieder geval bedankt voor het meedenken!