Ervaring en advies gevraagd; snoozzz

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DarkAngel25, Feb 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Hoi,

Sinds een korte tijd wilt mijn dochter ineens op haar buik slapen. Ik vind dit doodeng, vooral omdat ze met haar hoofd recht omlaag slaapt, dus in het matras. Ze is oud genoeg om zelf terug te draaien op haar rug, maar dit doet ze niet. (ze kan het wel)

Nu heb ik dus zelf geen nachtrust meer, omdat ik vaak wakker word en dan bij haar ga kijken, en haar dus ook terug draai op haar rug. Bij ieder geluidje word ik weer wakker.

Nu kwam ik net per toeval de snoozzz tegen. Was eigenlijk op zoek naar een nieuw slaapzakje.

Maar Is de snoozzz iets? werkt het echt?

2. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ik gebruik hem voor mijn zoontje tegen afplatting. Hij is elf weken. Ze raden het af als kindjes al kunnen draaien. Als ze dan per ongeluk op haar buik terecht komt, kan ze dus helemaal niet meer terug draaien naar rug of zij omdat ze dan vast zit.
    Hij werkt wel,behalve als je een beweeglijk kindje hebt, dan kunnen ze nog wel een beetje draaien.

3. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

Jan 16, 2013
    364
    0
    16
    Ik zou dat absoluut niet aanraden omdat ze al bijna 9 maanden is zie ik. Mijn zoontje slaapt al sinds hij 5 maanden is op zijn buik en ik heb hier echt totaal geen problemen mee gehad. Hij rolde alle kanten op en zijn hoofd kon hij super goed optillen dus geen reden in mijn ogen tot bezorgdheid. Hij is nu 3 jaar en slaapt nog steeds zo op zijn buik.
    Met deze leeftijd denk ik persoonlijk niet dat je je ergens om hoeft druk te maken maar als je er echt wakker van ligt dan zou je een aerosleep matras kunnen aanschaffen. Daar kan je gewoon in ademen namelijk.
    Ik zou haar echt niet gaan vastleggen in een Snoozz.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Mijn dochter is erg bewegelijk. Dus beter van niet dan.

Zo'n earosleep matras is voor ons nu eventjes te duur.

Ik heb er echt nachtmerries van dat ik mijn dochter uit bed haal en ik haar blauw aantref. Kan er niet meer van slapen en ga dus een paar keer per nacht kijken bij haar. Erg vermoeiend.

5. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Babyfoon met camera?
    Wiegje/ledikant een tijdje naast bed, zodat je alleen maar even over het randje hoeft te kijken?

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Babyfoon met camera hebben we, deze staat beneden, en daar kijk ik regelmatig op, en draai haar om als t nodig is. boven hebben we op de slaapkamer alleen een geluidbabyfoon. ledikant past niet op onze slaapkamer.

Mijn man maakt zich absoluut geen zorgen erom. Hij zegt als ze zo fijn ligt, tja dan is dat toch zo....
    Moet ik proberen om me hier maar overheen te zetten, en te accepteren dat ze eenmaal zo slaapt?

7. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Een aerosleep-dekje kun je ook via marktplaats kopen, dan zijn ze niet zo duur.

Misschien kun je overdag oefenen met op de buik slapen, als je het nog moeilijk vind??

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,616
    1,156
    113
    tsja ik denk niet dat je ze in een snoozzz moet gaan leggen, wil jij graag vastgelegd worden in je slaap?

ik zou dan eerder kijken voor een (2de hands) earosleep matrasje? je kunt ze gewoon wassen op 60 graden.

wij hebben er ook 1 nieuw en 1 via mp gekocht.

mijn zoontje slaapt ook vanaf 6 maanden op zn buik, ik slaap ook altijd op mn buik...

kan je evt de beeld babyfoon niet mee naar boven nemen voor in de nacht? dan hoef je iig niet je bed uit...

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Ik zal eens op mp rond gaan snuffelen voor zon earosleep.

Mijn beeldbabyfoon is uhm... GEEN aanrader om te kopen! Laat ik t daarop houden haha.. hij geeft beeld.. ik kan redelijk zien hoe ze ligt.. maar daar is ook alles mee gezegd.. beeld is zooo vreselijk slecht! Nooit geen motorola babyfoon meer voor mij.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Ik heb gratis via zorgverzekering een nannycare gekregen.
    Dan hoef je geen zorgen meer te hebben

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,506
    113
    Female
    Misschien makmelijk gezegd maar je moet je er toch overheen zetten. Ze is 8 maanden en als ze in ademnood komen dan draaien ze ECHT hun hoofdje wel om. Niet aan aerosleep of nanny care matje beginnen. Dat is echt dure schijnveiligheid. Kindjes stikken niet in matrasjes dus zo'n aerosleep heb je dan ook niet nodig om dat te voorkomen;)
    En die nannycare dingen raden ze ook af. NOOIT op hulpmiddelen vertrouwen. Daar gaan meer kinderen aan dood dan aan je eigen intuitie. Mensen gaan nu lekker slapen want ach, dat ding laat het wel horen als er iets mis is. Niet dus. Het zal de eerste niet zijn die niks aan geeft en waarbij er WEL wat aan de hand is. Je gaat met die hulpmiddelen toch minder bij je kind kijken omdat je erop vertrouwd. Niet doen.
    Vertrouw op je kind. De mijne ligt ook regelmatig zo. Ik draai haar om als ik het zie en voor de rest laat ik het zo. De oudste heeft ook zo gelegen. Vanaf het begin.
    Loslaten. En ja, ik weet dat dat moeilijk is. Heb vaak met mn hand in het wiegje gezeten snachts om te kijken of ze nog leefde. Om deze reden had ik bij beide dus ook een ledikant of wieg naast mn bed. Sowieso tot een jaar bij me op de kamer wat ook aangeraden word. Zo hoor je alles.

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    Ik slaap op mn buik en fem ook.

Ik ga nooit bij haar kijken 's avonds, want dan word ze wakker.
    Ik denk dat je je niet zo druk moet maken:)
    Soms lijkt het ook of ze niet kunnen ademen, maar dat neusje ligt altijd wel een beetje vrij. Ze ligt gewoon lekker zo;)

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38

nou weet niet of ik hieraan kan wennen..

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ze ligt toch een beetje op haar zijkant van haar hoofd. Ik vond het de eerste dagen ook eng en legde hem altijd goed. Maar uiteindelijk draaide hij zich binnen 5 seconden weer terug op zijn buik. Maar na een week was ik het wel gewoon.

Wel zou ik het deken weg doen want nu gaat de tijd komen dat ze alle kanten van haar bed in haar slaap gaat verkennen. Dylan draait nu elke nacht 5 rondjes in heelzijn bed en ligt altijd wel ergens anders.
    En ze is nu sterk genoeg om zo te bewegen dat ze met haar hoofdje onder het laken kan komen in haar slaap dus die zou ik weg doen. Vind ik enger als op het buikje liggen

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik zou inderdaad ook deken weg doen.
    Hier ligt ze alleen in de puckababy slaapzak gebruiken al vanaf 7 maanden geen dekens meer. Wij hebben de aerosleep en ik vind m super fijn. Ze ligt regelmatig ook zo precies zoals jou dochter en door die aerosleep weet ik zeker dat ze gewoon kan doorademen. Ik ben er ook wel van overtuigd dat ze hun hoofdje wel draaien maar voor mijn eigen nachtrust ben ik zeer blij met de aerosleep. Je hoeft trouwens geen heel matras te kopen de aerosleep is gewoon een losse topper zeg maar, zelfs mee te nemen als ze gaat logeren of op vakantie ;)

16. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Tot nu toe kruipt ze of helemaal bovenin bed, of op de deken. Ze schuift zichzelf er altijd een stuk onderuit. Zonder deken vind ik het te koud voor haar. Ook met haar winterslaapzak. Het word echt heel koud hier. En de verwarming open zetten op haar slaapkamer is geen doen. Dan krijg je een sauna.
    de verwarming staat een klein stukje open, en dan gaat die beneden op 15 graden.

Over haar deken maak ik me totaal geen zorgen.

Share This Page