Ervaringen flesweigeren gevraagd

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lauwra, Oct 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Iemand ervaring hiermee? Zou graag horen of het gelukt is uiteindelijk en op welke manier.
    Mijn zoontje weigert nu al dik een week de fles. Vorige week maandag heeft hij er nog uit gedronken, zij het na enige moeite...
    Morgen moet ik weer werken dus staat er weer afgekolfde melk klaar... hoe krijgen we dat naar binnen?
    Heb echt werkelijk alles geprobeerd, zal hier maar geen lijst gaan maken... heeft het zin om door te gaan met oefenen en zo ja, hoe vaak per dag? We doen het nu 1 of 2 keer per dag in elk geval als hij goed uitgerust is.
    Of even stoppen met oefenen? Maar dan ben ik bang dat er kostbare tijd verloren gaat, volgende week moet ik ook weer werken 2 dagen achter elkaar. Zou zo graag willen dat hij dan gewoon drinkt!

2. tasje

tasje Actief lid

May 20, 2014
    467
    187
    43
    Mijn dochter heeft de fles geweigerd tot de dag dat ik ging werken...
    Stress!!!
    Alles stond klaar en wel de afspraak gemaakt dat als het niet ging...dat hij langs zou komen zodat ik haar op werk kon voeden ipv kolven.
    Toen ik om 10.00 u belde, had ze 50cc gedronken. En sindsdien drinkt ze dus. Wel lopend door het huis en zonder oogcontact.

optie die wij hadden besproken was een open bekertje, zoals cupfeeding.

3. tasje

tasje Actief lid

May 20, 2014
    467
    187
    43
    En ik zou even stoppen met oefenen. Anders wordt het zo'n stressfactor. Zou het alleen nog spelenderwijs aanbieden om het leuk te houden. Totaal geen druk erop leggen.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hier weigerd hij tot op de dag van vandaag hele truckendoos doorlopen maar het baad niet.

5. Danilo

Danilo Actief lid

Nov 17, 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Oh wat een drama hè, hier veel herkenning. Mijn dochter heeft nooit uit de fles willen drinken Alle flessen en spenen geprobeerd. Op de opvang, lukte het een beetje door het er in te druppelen, bij mijn man thuis vertikte ze het helemaal, (en fietste ik dus tussendoor naar huis om te voeden). Rekken heeft geen zin, ze weigerde echt. Ik ben bij een osteopaat gewest, die constateerde een lichte blokkade die hij heeft opgelost (vond het een beetje een vaag verhaal, maar goed, dochter vond de behandeling prima en was daarna wel wat losser en meer ontspannen).

Op de opvang ging het steeds beter met de fles, daar drinkt ze nu 150 uit een fles van Difrax met de m- of L-speen. Bij mijn man nog steeds niet tot gisteren. Hij is in het huis van zijn ouders gaan zitten omdat ik daar in de buurt werk (had cursus en geen tijd om op en neer te fietsen. In geval van nood kon hij dan op mijn werk langskomen om te voeden). Toen bleek dat ze buiten ons eigen huis de fles dus prima pakt van hem. :$ Ik was echt verbijsterd (en zag mijn mogelijkheden om eens iet voor mezelf te gaan doen weer toenemen :D). Dus dat is een tip die je misschien nog zou kunnen proberen. Verder neem ik aan dat je, alle flessen (Calma, breastflow), pantykousje over de speen, speen voorverwarmen, verschillende houdingen, in het wipstoeltje of de box, met een doekje erbij dat naar jou ruikt, proberen de fles zelf een beetje vast te houden, zilverfolie erom heen om het er leuk uit te laten zien, etc, etc, etc al geprobeerd hebt. :)

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja danilo die trukendoos hebben we gehad hihi.
    Het is nu zover dat hij uit een bekertje gaat drinken kleine slokjes dus zijn hier nu op het focussen hij doet dit goed en vind het erg leuk.

7. Linnies2013

Linnies2013 Actief lid

Jul 18, 2013
    257
    106
    43
    Female
    Hier de koppigste flesweigeraar die je kan bedenken maar het is gelukt! Uiteindelijk na de complete lijst foefjes en trucjes te hebben afgewerkt onder begeleiding van de kinderarts doorgezet want ze had voldoende reserves. Dus niks anders aanbieden dan de fles, ieder uur 30 ML. En heel veel wandelen, zo hielden we de rust, kon ze toch slapen en huilde ze niet. Zo hebben we het twee dagen gedaan (de eerste nacht wel nog gevoed) en toen ze écht flink honger kreeg, nam haar instinct de overhand en dronk ze. Het is echt een kwestie van de knop om, als die eenmaal om is dan drinken ze als nooit tevoren.
    De speen of fles maakt niet uit, wat wel heel belangrijk was, was dat ze op schoot zat met haar rug tegen onze buik. Ze wilde ons absoluut niet zien. Inmiddels is dat geen probleem meer.
    De lactatiekundige gebruikt ons verhaal nu voor andere moeders, onze dochter was echt een weigeraar in de extreme namelijk. Dat belooft nog wat voor de komende jaren :)

8. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier ook even mee gesukkeld. Uiteindelijk is het vanzelf gegaan na enkele weken, ze was bijna 6 maanden toen. Wel niet elke dag geprobeerd maar geleidelijk aan. Ik liet altijd voldoende tijd tussen de voedingen zodat ze voldoende honger had, dan op de schoot, geen oogcontact en floep de speen erin, en hoofdje beetje vasthouden zodat ze niet anders kon dan drinken... tja anders lukte het niet. Als ze de fles weigerde dan gaf ik niet meteen de borst.
    Wel vaak een flesje water in de box of autostoeltje meegedaan, ze ging er dan mee spelen en zo wende ze eraan.

9. sther3

sther3 Niet meer actief

Hier de breastflowfles, andere fles weigert meneer en hij moet je perse aan kunnen kijken.. Hij mag mij niet horen of zien en als oma flesje wil geven moet papa ook uit de buurt blijven..
    (Op gegeven moment zaten wij samen op de trap zodat opa en oma konden oefenen..)
    Al wiegend wilde hier ook helpen, nu gelukkig ook zittend

10. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,220
    0
    36
    Bedankt voor al jullie reactie! Zo te lezen ben ik niet de enige...
    Inderdaad, de hele truckendoos al uitgeprobeerd... Lopend gaat ook nog het beste, of in de box en er een spelletje van maken.
    We leggen er ook zeker geen druk op, hoewel dat niet altijd meevalt. Heb me er nu wel een beetje bij neergelegd...
    Morgen gaat hij voor het eerst naar opa en oma... ik hoop dat het daar toch ineens gaat lukken.

Vandaag nog mn lactatiekundige gebeld. Zij had nog de tip om de fles te geven als hij nog slaapt, net voor hij wakker zou moeten worden voor een voeding. Dat gaat mn man dus morgenochtend eerst proberen voor hij naar opa en oma gaat.
    En anders gaat hij hem uit een bekertje drinken geven, ook nog geoefend vandaag en lukt wel met het nodige geknoei!

Ik weiger eigenlijk om verschillende flessen te gaan kopen, want hij heeft het altijd goed gedaan op de avent fles die ik nu heb. Heb nog wel een difrax gekocht, maar daar vertoont hij t zelfde gedrag.

CB kwam met de tip om met fruit en groente hapje te beginnen, maar dat wil ik helemaal niet eigenlijk. Doe ik ook liever zelf, eerste hapje is toch iets bijzonders!

Uithongeren zoals Linnies onder begeleiding van een arts heeft gedaan wil ik niet.
    Wacht wel steeds even voor ik hem de borst geef na het flesje, maar hij heeft die linkt toch allang gelegd volgens mij;)

Share This Page