Hoi dames, Mijn meisje is bijna 3 weken en al vanaf de geboorte een niet zo'n snelle drinker. In het begin duurde een voeding vaak 1,5uur, vervolgens heeft het cb ons geadviseerd om het terug te brengen tot een half uurtje en daarna bij te voeden. Gisteren is er lactatiekundige geweest en zij zei dat t voeden en verschonen best een uur mag duren. Hoe lang duurt bij jullie een voeding? Ik probeer alles uit de kast te halen om haar wakker te houddn maar ze valt vaak in slaap. Iemand hier ook ervaring mee?
Waarom bijvoeden? Groeit ze niet goed? Als je bijvoedt, moet je ook nakolven, anders kan je productie teruglopen. Ik weet niet precies meer hoe lang een voeding in het begin duurde, maar het was wel zo'n 45 minuten. Dat werd vanzelf korter, toen ze wat efficiënter ging drinken. Om je dochter wakker te houden kan je het verschonen na de eerste borst doen, en dan na het verschonen de tweede borst aanbieden. Maar misschien doe je dat al?
Lotte heeft eigenlijk nooit langer dan 20 minuten gedronken. Nu zit ze op ongeveer 10 minuten en dan drinkt ze 1 borst.
Hey, daar ben je weer! Top! Ik herken het lange drinken, en in slaap vallen van jongste dochter. Erg vermoeiend. Dat duurde een week of 4/5. Het leek wel alsof ze toen soort van "wakker" werd. Het ging sneller en effectiever.
Jongste dochter vanaf het begin al maximaal een kwartier. Meestal zo'n 5 - 10 minuten. Hier kreeg ik dan juist weer commentaar op want een voeding moest toch eigenlijk wel wat langer duren. Ze drinkt (nog steeds) wel erg vaak.
Hier in het begin toch wel een minuut of 20 per borst. Inclusief verschonen kan het dus best een uurtje geduurd hebben!
Hier ook wel 20 minuten er borst hoor, nog steeds eigenlijk wel maar dat heeft met zijn techniek te maken waarschijnlijk. Het bijvoeden snap ik ook totaal niet.. Lang leve het consultatiebureau
Eerste borst vaak een minuut of 20 en tweede borst vaak nog een min of 5a 10 Maar hier ook zon slaap kop .. Ik stimuleert haar dan tijdens de hele voeding ... Al moet ik wel zeggen dat ze sinds gisteren actiever aan het drinken is... Ik doe wel na de eerste borst verschonen zodat ze weer goed helder is.. Liefs En p.s waarom bij voeden neem lekker de tijd om te voeden nu heb je de tijd nog
Bij elk kind was dat hier anders. Maar wel altijd eerst langer en met ouder worden steeds korter. Stimuleren was hier de eerste week bij alledrie nodig, bij de oudste de eerste 6 weken zeker.
In het begin was ik een uur bezig, verschonen tussen de voeding was toen ook echt noodzakelijk. Als hij in slaap viel hielp strelen over zn slaap en wangetjes ook wel. Tegenwoordig nog maar een minuut of 10. Soms wat langer en soms wat korter. Geef het de tijd, ze is nog maar 3 weken! Ze heeft nog niet zoveel kracht om te drinken, dat komt vanzelf. k Zou zeker niet gaan bijvoeden, dan duurt het alleen maar nog langer eer ze meer kracht krijgt!
Het bijvoeden is iets wat op advies vh cb is gedaan tijdens mijn borstontsteking. Toen had ik te weinig productie. Inmiddels nog contact gehad met de lactatiekundige en we moeten idd van het bijvoeden af. Ik heb voldoende productie dus daar ligt t niet aan. Met bijvoeden drinkt ze ook maar 5cc of 10cc dus dat moeten we achterwegen laten. Soms na een uur voeden was ik blij dat ik daarna een flesje kon geven, mijn tepel trok het op een gegeven moment niet meer. Maar met de juiste aanlegtechniek (lang leve de lk) heb ik daar ook al minder last van. Ik ga nu een speentje proberen, misschien heeft ze enkel zuigbehoefte ipv honger. Neemt niet weg dat ze er lang over doet en ik alles uit de kast moet halen om haar wakker te houden.. Maar lees ook dat het effectief en sneller drinken nog kan komen zodra ze ouder wordt
wisselt tussen 10 en 30 minuten, alleen drinken. En dan nog paar minuutjes erbij van het verschonen maar dat gebeurd niet altijd bij een voeding. Als ze om 1u een poepbroek heeft verschoon ik dr, en als ze dan pas om 2u wil drinken ga ik niet nog een keer verschonen
Pffff dan duren mijn voedingen wel erg lang. Vandaag was een drama. Ze viel telkens in slaap en een uur later weer honger. Nu net ook, ben om 19.00u begonnen met voeden, tussendoor verschoond, tweede borst gegeven en rond 20.00u klaar. Tussendoor wel paar keer opnieuw aangelegd omdat ze sliep. Vervolgens in bedje gelegd en wordt madam weer wakker. Weer aan de borst, dronk nauwelijks en viel weer in slaap. Weer terug in bed, weer huilen na een paar minuten. Speen geprobeerd zonder succes. Weer voeden en zo werd t inmiddels 21.00u. Ze ligt nu in bedje, hoop dat ze nu wel gaat slapen. Maar dit klopt toch niet of wel? Ik snap er niks meer van, kan slechts elke keer twee uur voeden! Wat moet ik hiermee??
Wat vervelend zeg. Het huilen in bed, kan dat ook gewoon mamma-honger zijn? Als ze amper drinkt, misschien wil ze bij je zijn? Mijn dochter is ook 3 weken en ik herken het wel. Ze valt niet zo zeer in slaap, als dat ze 10 minuten na de voeding (althans, ik denk dat ze klaar is), bedenkt dat ze toch niet klaar is. Daarbij houd ik d'r een tijdje omhoog na de voeding en dan nog verschonen erbij..pff
Het lijkt erop dat ze clustert. Hier lees je daar meer over. Dat deed mijn ene dochter de eerste paar maanden enorm, de andere steeds enkele dagen rond regelmomenten. En zoontje nu... nog helemaal niet (hij drinkt dan weer 's nachts veel meer dan zijn zussen). Verschilt dus per kind, maar is vaak voorkomend en normaal.
Ze is nog wel heel jong he, in slaap vallen tijdens de voeding komt dan veel voor. Zolang ze maar effectief drinkt als ze wel wakker is. Luier verschonen tussen de borsten door helpt vaak wel. Iedere 2 uur voeden klinkt natuurlijk vaak, maar iedere 2 à 3 uur wordt voor een pasgeboren kindje aangeraden. Het is in het begin echt pittig he...
Goed teken, ze is aan het clusteren. Zo zorgt ze er voor dat jouw productie omhoog gaat. Slimme meid !