Wanneer was jouw productie stabiel?

Discussion in 'Borstvoeding' started by MommyOwl, Feb 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe oud was je kindje toen jouw productie stabiliseerde?

1. Jonger dan 9 maanden

2. 9 maanden

3. 10 maanden

4. 11 maanden

5. 12 maanden

6. Ouder dan 12 maanden

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

Jun 30, 2013
    735
    0
    16
    Hoe oud was je kindje toen jouw productie stabiliseerde?
    En waar merkte je dat toen aan?

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Ik heb ouder dan 12mnd gekozen. Waarom? Omdat ik bij de oudste stopte met kolven op mijn werk rond 11mnd en daar leed mijn productie duidelijk onder. Ik merkte het omdat ze opnieuw meer clusterde, meer nachtvoedingen vroeg, en ze was vaker ontevreden / niet voldoende verzadigd na een voeding. Ook kwam de tsr steeds langzamer.

Bij nummer twee merkte ik zo rond de 15/16mnd dat het niet meer zoveel uitmaakte of ik wel of niet kolfde, of dat zij een keer niet of minder dronk. Mijn productie bleef goed, en zij bleef ook meer tevreden. Ik stopte uiteindelijk wel pas op 18mnd met kolven op mijn werk, en voedde vlotjes tot ruim over de 3 jaar. Een nieuwe zwangerschap deed toen de productie kelderen.

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik vul de poll ff niet in aangezien ik ook na een jaar nog ptoductieschommelingen had tijdens mijn menstruatie ook al was het daarvoor na ongeveer 6 maanden best stabiel. Ook deze weer na 6 maanden maar is mijn cyclus al weer begonnen en dan zit ik meteen weer in een dip.

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Helaas nog steeds niet stabiel (na 20 mnd).
    Waar ik dat aan merk? Ziekte, stress, druk, dagje die anders loopt, mijn voeding loopt gewoon vlot terug, ik moet er moeite voor doen om 't op peil te houden.
    Voed ook veel 's nachts en gebruik(te) bvthee, maar ivm zwangerschap dat laatste niet meer.

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Rond de 6 maanden werd mijn productie steeds stabieler. Natuurlijk zijn er wel schommelingen als ik ongesteld of ziek ben, maar dat hoort erbij.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,948
    113
    Female
    Rond de 11 maanden kon ik langere tijd (lees 8 uur ongeveer) tussen de voedingen laten. Oke, dan was het wel snel snel de kolf er op, maar ik redde het wel. En mijn productie trok het vanaf dat moment.
    Grappig, want de maand daarvoor liep ik na een paar uur al met enorme knoeperds.
    Gelukkig nooit last gehad van schommeling mbt menstruatie :)

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Rond de 4 maanden heb ik nog een dipje gehad maar het is nu mooi op peil.
    Overdag komt hij ongeveer om de 3 uur en kan er snachts wel 10 uur tussen laten.

Met dochterlief was het nog eerder stabiel. Zij sliep al vrij gauw klokje rond en daar had mijn productie niet last van.

Share This Page