Hoi Heidi, Onze dochter is 8 week oud. Ze heeft sinds 2,5 weekl ast van spruw. Heb haar eerst behandeld met nystatine 4 x daags 1 ml. Dan mn borsten er ook mee ingesmeerd. Daarmee zag ik geen verbetering. Moest toen nr eindgesprek bij vl, die raden mij baksoda aan. Theelepel vol oplossen in water en dan haar mond en tong ermee insmeren en mn tepels ook. Dit 1 x daags. Dit werkt ook niet. Ik was alles op 60 graden, was mn handen na en voor elke voeding, mn borsten maak ik schoon voordat ik bv geef. Ben vandaag maar weer begonnen met nystatine en baksoda. Maar ben eigenlijk ten einde raad. Ik moet straks weer werken en wou een voorraad borstvoeding gaan invriezen. Maar zolang we last van spruw hebben kan dit niet natuurlijk. Het positieve aan dit alles is, is dat mn dochter er geen last van heeft en ik ook niet. Ze heeft 3 plekjes in haar mond dus veel is het niet, maja..... hoop dat je nog tips voor me hebt. Vriendelijke groetjes Antoinette & Isabelle
Hoi, Als jullie al zo lang behandelen en je hebt beiden geen last....wat maakt dan dat je denkt dat het spruw is? Je zegt drie plekjes in haar mond: is dit achterin het mondje, in een soort van driehoekje? Dan kunnen het ook zogenaamde pareltjes van Epstein zijn. Dit kan helemaal geen kwaad en hoef je niets aan te doen. Ik geef je een link naar een afbeelding, daar zie je meerdere puntjes, maar dan kun je vergelijken. Hoor graag of dat het is. Photo Gallery - Newborn Nursery at LPCH - Stanford University School of Medicine Verder kun je best voorraad opbouwen, evt. pasteuriseren. Zoek even op borstvoeding.com hoe en wat. Succes!