Borstvoeding, baby koemelkallergie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ShazV, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShazV

ShazV Nieuw lid

3 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met zes weken zat mijn dochtertje onder de bultjes, borstvoedingsbultjes volgens de lactatiedeskundige. Het werd alleen steeds erger en roder en uiteindelijk bleek het bij de huisarts eczeem te zijn. Hormoonzalf gekregen en het advies om zelf koemelkvrij te gaan eten/drinken Dit ging prima. Uiteindelijk moet ik af gaan bouwen in verband met mijn werk en dus ben ik op advies van de arts van het consultatiebureau begonnen met 1 keer per dag hypo allergene flesvoeding. Mijn dochter haar eczeem kwam weer terug en ze had vreselijke buikpijn, was nu ook ontroostbaar en zat helemaal verstopt. Nu hebben we op doktersadvies (een andere arts) sinds deze week Pepti, dat krijgt ze één keer per dag en dat gaat prima. Geen eczeem en geen buikpijn. Ik eet nog steeds koemelkvrij. Nu mijn vraag. Ik heb deze week een high tea en zal dan wel melkproducten eten. Na hoeveel tijd zit de koemelk dan in mijn borstvoeding en na hoeveel tijd niet meer? Is het een optie om één voeding af te kolven en weg te gooien en die dan te vervangen met een flesje?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe is het gegaan?
    En heb je nog vragen?

3. ShazV

ShazV Nieuw lid

3 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb, op advies van een lactatiedeskundige, voor de high tea gevoed. Drie uur na de high tea heb ik gekolfd en dat heb ik in de vriezer gegooid (kon het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te gooien). Die voeding heb ik vervangen met een flesje. Daarna heb ik haar weer gewoon gevoed en dat is heel goed gegaan. Ze heeft nergens last van gehad!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn!

Deel Deze Pagina