Stuwing

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door ShallY, 20 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ben begonnen met bv maar na 2 dagen toch overgegaan op FV. Sinds donderdag heb ik stuwing maar nu heb ik niet het idee dat het minder gaat worden. Hoelang kan dit duren? Ik loop met koolbladeren in mijn bh en bevroren maandverband dus meer kan ik er niet tegen doen. Ik heb geen koorts en geen rode plekken op mijn borsten.

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Stuwing kan wel een dagen duren. Bij mij hielp warm douchen, waarbij ik wat melk uit m'n borsten liet weglopen en masseren, afgewisseld met koude compressen.

Ik gaf wel BV, na 2 dagen was de ergste stuwing over. Ik kan me voorstellen dat het iets langer duurt als je geen BV geeft, misschien tussendoor een klein beetje kolven om de ergste druk er af te halen?

3. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier hielp insmeren met groene zeep even laten intrekken en afspoelen. En drie keer per dag insmeren met srl gelei van vsm

4. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Het duurde bij mij echt wel een tijd!
    Ik had extreem veel melk dus moest een soort thee drinken om minder melk aan te maken ( ben even de naam kwijt )
    Veder idd kool bladeren, douchen en compressie geven.

1 dag heel veel pijn gehad van de stuwing kon wel huilen, kon niks op mijn borsten verdragen, en daarna was het over.

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Venkelthee drinken.

Ik had bij Luc ook enorme stuwing, ben daar echt doodziek door geworden.Heb er 3 dagen enorme pijn aan gehad met 40 graden koorts, wat een hel was dat, dat is ook echt het enige waar ik enorm tegen op zie deze keer :(

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Stuwing is gelukkig bijna over. Moet ik echt doorgaan met kool en koelen tot ze weer soepel zijn?

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Als de (ergste) stuwing weg is, zullen je borsten redelijk snel weer soepel zijn. Als je geen pijn meer hebt, kun je volgens mij wel stoppen met de koolbladeren.

Deel Deze Pagina