Haren wassen tips voor drukke dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello ladies,

Ik ben op zoek naar tips voor haren wassen voor mijn drukke dreumes... Hij vond het al nooit leuk, maar is (door een ongelukje) nu bang voor water. Spelenderwijs wil hij gelukkig wel mee onder de douche maar zijn hoofd nat is een ramp...

Het ziet eruit alsof hij gewaterboard wordt.... Niet echt iets om het trauma mee te verlichten. We laten zijn hoofdwel vaak droog maar het moet af en toe toch gebeuren...

We hebben zo'n plastic hoedje maar naast dat die inmiddels te klein is wil hij deze toch niet op.

Een washandje voor zijn hoofd en ogen houden werkt ook niet...

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat hier een beetje werkt Is een zwembrilletje, dat houdt het water uit haar ogen zolang ze hem goed aangedrukt houdt tenminste. Maar haar hobby wordt het nooit...

3. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier doe ik het direct tijdens douchen en spelenderwijs na 10 min is het er vanzelf uitgespoeld. Of komt hij helemaal niet met zijn hoofd onder de sproeier?

4. Marjonn

Marjonn Lid

12 dec 2016
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij maken het haar nat op aankleedkussen met washandje, gaan het dan wassen en spoelen het met een maatbeker of gietertje onder de douche/in bad uit. Even naar het plafond en de lampen kijken en dan gauw water erover.

5. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik was het haar van mijn jongste 2 zelden met shampoo. De oudste is 5 jaar en ik gebruik alleen shampoo als zijn haar geknipt is of als er zand in zit. Verder alleen met water. De jongste is 17 maanden en ook hij krijgt zelden shampoo op zijn hoofd. Scheelt sowieso een keer spoelen.
    Misschien een idee om dat voorlopig te doen. Dan is het maar een keer drama.

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Je hebt van die foam bad figuren die je op de douchewand kan plakken.
    Ik hang deze dan hoog op en vraag wat er hangt en zing een liedje of vertel een verhaaltje erover.
    Zoon kijkt dan goed omhoog en dan spoel ik haren uit met bekertje water
    Hier wil zoon niet onder de douche dus hij zit altijd in bad , ook nuet echt handig

Deel Deze Pagina