Spruw

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Minime9, 17 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft spruw ze is iets meer als 2 maanden
    Heb al 3 kuurtjes nystatine gehad maar nog steeds heeft ze kleine plekjes
    voor op haar tong, gehemelte, lip en wangen het zijn echt inimini plekjes en niet veel.
    Trekt dat vanzelf weg of zou ik nog een kuurtje moeten echt leuk vind ze het niet namelijk.

2. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Mij zoontje heeft ook 3 muurtjes nystatine gehad en toen was het nog niet weg. Heb toen diflucan gehad en was binnen twee dagen weg.

3. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Dit, zelfde verhaal hier. De mijne was toen ook 2 maanden en we kregen het van de kinderarts. Huisarts gaf t niet.

4. Valenti

Valenti Actief lid

11 feb 2013
    457
    15
    18
    Hier hielp ook de diflucan erg goed. Helaas daarna nog een keer spruw gekregen en toen deed het niets. Het is wel een heftig goedje. Je zou ook de daktarin gel kunnen vragen. Kun je goed het mondje mee insmeren. Eventueel met een gaasje om je vinger.

5. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Nee mijn huisarts kende het niet eens naar had contact opgenomen met een kinderarts in het ziekenhuis en die raadde dit aan.

6. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    vervelend, spruw!
    Wij kregen van mijn verloskundige de tip van een homeopathisch middel, 'gentiaan violet'. een klein flesje met paars goedje, waar de ervaringen mee, goed zijn. Wij hebben het wel in huis, maar niet hoeven gebruiken, de nystatine deed het aardig, al duurde het wel lang! (3 flesjes inderdaad)

7. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 7 maanden en ontdekte vorige week ook ineens spruw.. we hebben daktarin (4x per dag) gehad van de huisarts en binnen 2 dagen was het aanzienlijk minder/ weg.. advies was wel om het nog een week nadat het verdwenen was, verder te gaan met de daktarin.

8. Minime9

Minime9 Actief lid

5 mrt 2016
    105
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daktarin mag ik niet gebruiken vanwege stikkings gevaar
    Dat schijnt pas te mogen als je kind 4 maanden is dus helaas heb het wel mee gekregen maar mag het echt alleen voor haar lipjes gebruiken en heel weinig.

Deel Deze Pagina