is longontsteking besmettelijk voor een baby van 6 maanden ons neefje van 3 jaar ligt in het ziekenhuis met longontsteking en wij willen hem graag bezoeken maar weten niet of dit besmettelijk kan zijn voor onze dochter van 6 maanden weet iemand dit?
Hoi sweetangel, je hebt verschillende vormen en sommige zijn wel besmettelijk. Vraag het voor de zekerheid vooraf aan het ziekenhuis.
ik ben zelf astma patient en heb vaak longontstekingen gehad. zoals vivian al zegt sommigen zijn wel besmettelijk en sommige niet. Je hebt virale en bacteriele ontstekingen namelijk
bedankt voor jullie antwoorden we nemen onze dovhter maar voor alle zekerheid niet mee naar het ziekenhuis ze gaat lekker naar opa en oma daar voel ik me toch wat geruster bij bedankt allemaal
Ik zou voor je gaat toch even navragen wat voor soort het is. Als het besmettelijk is kun je het ook mee naar huis nemen en zo je kind besmetten. En het valt niet zo te zeggen, er zijn zo ontzettend veel manieren om een longontsteking op te lopen!