Ik wil mijn 20 kilo teveel kwijt. Velen vallen af door het geven van BV, behalve ik natuurlijk, nog geen gram is eraf na bijna 9 maanden voeden. Ik overweeg om te stoppen met BV maar eigenlijk wil ik helemaal niet stoppen. Wil die mooie momenten en de goede voeding ons meisje niet ontzeggen. Tot huilen toe, zoveel moeite heb ik met mijn lijf, en met t komende mooie weer kan ik me niet meer verstoppen in grote truien en jassen. Ik was al van plan om ooit eens te gaan ontslakken. Kan ik mooi nu doen, ben ik in ieder geval alvast behoorlijk wat kilo's kwijt. Nu wil ik tijdens de ontslakkings periode (ong. 10 dagen) mn meisje flesvoeding geven (kent ze al) en tijdens die periode alle voedingen kolven (blijft mn produktie op peil) en vervolgens de melk weg gooien, want dat zit vol afvalstoffen natuurlijk. Als de kuur voorbij is wil ik weer gaan voeden. Volgens mij moet dit gaan zonder problemen op te leveren. Is dat ook zo?
Ik denk dat je gedachtengang juist is. Inderdaad vallen velen niet af van het geven van BV. In veel gevallen heeft het te maken met de verhoogde eetlust, terwijl er voor het geven van BV slecht 500kcal extra nodig zijn. dat is niet veel, Wanneer niet op een andere manier de rest van de calorien worden opgebruikt, tja, dan gaan die kilo's er ook niet af. Helaas bij heel veel vrouwen het geval. Ik wens je succes, Ilse
Nee dus, ik zach wel een slotje staan, of ben ik nou gek? Heb ik nog een vraagje daarover. Als ik klaar ben met ontslakken dan moet ik weer gewoon gaan eten, maar moet wel rusitg beginnen. Is het beter om ook even (hoelang?) te wachten voordat ik weer met voeden begin of kan dat al meteen de dag erna? En ons meisje krijgt BV na elk fruithapje, avondeten en boterham ,en tussendoor ook nog als ze zin heeft. Wat moet ik haar geven tijdens de ontslakperiode? Slappe thee enzo of kan een beetje flesvoeding ook? Bedankt voor je antwoord trouwens.
Hallo, Tja, dat slotje.... ik had even snel gekeken maar had eigenlijk geen tijd, dus heb weer afgesloten. Ik denk dat daarmee alle openstaande dingen gesloten worden. Ik heb nog geprobeerd op te zoeken hoe het precies gaat met het ontslakken. Ik kan in de mij besckibare literatuur niet specifiek iets vinden over het voorstzetten van dBV en per wanneer dat dan weer kan. Als ik gewoon logisch denkt wordt je lichaam gereinigd met name tijdens de kuur. De reden dat je geen BV mag geven is dat de samenstelling van de melk niet meer optimaal kan zijn.Bovendien komen er bij het afvallen "oude vetten"vrij. deze oude vetten bevatten veel gifstoffen die dan ineens in verhoogde mate in de MM komen. Ik me voorstellen dat na de kuur je lihcaam "schoon"is en dat je (misschien met marge van een paar dagen) wel weer kunt voeden. In de tussentijd kan je opvolgmelk geven of gewone melk of yoghurt. Zeker als het maar om een beperkte periode gaat. Alleen thee zou ik niet doen omdat je dan veel eiwitten e.d. mist. Met 8 mnd eet je kindje nog niet alles volledig. Succes, PS ik zal intussen nog wat navragen hierover bij collega's. Ilse Groet, Ilse