Late fles laten vervallen, hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door Wenniepenny, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan's voedingsschema ziet er momenteel zo uit:
    7.00 fles 220 cc/7 scheppen opvolgmelk
    10.30 fruithap circa 200 gr + rijstewafel of halve liga
    13.30 boterham met boter + smeerkaas/smeerworst/appelstroop
    14.30 fles 190 cc/6 scheppen opvolgmelk (blijft meestal zo'n 60-70 cc van over)
    17.30 groentepotje 200 gr + 100 ml yoghurt met een beetje sap
    21.30 fles 190 cc/6 scheppen Nutrilon Goedenacht

We willen ernaartoe werken om de late fles te laten vervallen, dus we proberen hem nu steeds vroeger te geven en kijken of hij daarna doorslaapt. We begonnen om 23.00 uur en nu zitten we inmiddels op 21.30 uur. Wel merken we dat Daan nu 's morgens rond 6 uur al wakker is en aangeeft dat hij honger heeft. We proberen het geven van de eerste fles dan te rekken tot rond 7 uur.

Volgens het cb zou hij die laatste fles nu al niet meer nodig hebben en kunnen we daar rustig mee stoppen, maar ineens stoppen lijkt me niet juist. Dan mist hij toch éénderde van zijn dagelijkse melk- (en vocht!)inname.

We hebben al geprobeerd om hem overdag meer andere dingen te laten drinken zoals water, thee en sap, maar dit wil nog niet zo lukken. Een paar slokjes sap vindt hij wel lekker, maar water en thee niet. En ik wil hem ook niet teveel sap laten drinken.

Hoe kunnen we zijn voedingsschema zodanig aanpassen dat hij die laatste fles niet meer nodig heeft?
    Hebben jullie tips?

Groetjes, Wendy

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom laat je Daan zelf niet aangeven wanneer hij wil drinken? Dan volg je zijn ritme.

3. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    De tijden in het schema - behalve 21.30 uur - zijn bij benadering hoor, Daan bepaalt overdag zijn eigen ritme.

Daan laten doorslapen en kijken of en wanneer hij zou komen voor de laatste fles hebben we al een keer geprobeerd, en toen gaf hij om 1.00 uur 's nachts te kennen dat hij de fles wel wilde. Daarom maken we hem om 21.30 uur wakker voor de laatste fles. Komen wij tenminste ook een beetje aan onze nachtrust.

Of bedoelde je dat niet?

Groetjes, Wendy

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat bedoelde ik inderdaad, gewoon een poosje een late nachtfles geven, die steeds kleiner maken en zo afbouwen.

5. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Daan's voedingsschema ziet er momenteel zo uit:
    7.00 fles 220 cc/7 scheppen opvolgmelk
    10.30 fruithap circa 200 gr + rijstewafel of halve liga
    13.30 boterham met boter + smeerkaas/smeerworst/appelstroop
    14.30 fles 190 cc/6 scheppen opvolgmelk (blijft meestal zo'n 60-70 cc van over)
    17.30 groentepotje 200 gr + 100 ml yoghurt met een beetje sap
    21.30 fles 190 cc/6 scheppen Nutrilon Goedenacht

We willen ernaartoe werken om de late fles te laten vervallen, dus we proberen hem nu steeds vroeger te geven en kijken of hij daarna doorslaapt. We begonnen om 23.00 uur en nu zitten we inmiddels op 21.30 uur. Wel merken we dat Daan nu 's morgens rond 6 uur al wakker is en aangeeft dat hij honger heeft. We proberen het geven van de eerste fles dan te rekken tot rond 7 uur.

Volgens het cb zou hij die laatste fles nu al niet meer nodig hebben en kunnen we daar rustig mee stoppen, maar ineens stoppen lijkt me niet juist. Dan mist hij toch éénderde van zijn dagelijkse melk- (en vocht!)inname.

We hebben al geprobeerd om hem overdag meer andere dingen te laten drinken zoals water, thee en sap, maar dit wil nog niet zo lukken. Een paar slokjes sap vindt hij wel lekker, maar water en thee niet. En ik wil hem ook niet teveel sap laten drinken.

Hoe kunnen we zijn voedingsschema zodanig aanpassen dat hij die laatste fles niet meer nodig heeft?
    Hebben jullie tips?

Groetjes, Wendy

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waarom laat je Daan zelf niet aangeven wanneer hij wil drinken? Dan volg je zijn ritme.

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    De tijden in het schema - behalve 21.30 uur - zijn bij benadering hoor, Daan bepaalt overdag zijn eigen ritme.

Daan laten doorslapen en kijken of en wanneer hij zou komen voor de laatste fles hebben we al een keer geprobeerd, en toen gaf hij om 1.00 uur 's nachts te kennen dat hij de fles wel wilde. Daarom maken we hem om 21.30 uur wakker voor de laatste fles. Komen wij tenminste ook een beetje aan onze nachtrust.

Of bedoelde je dat niet?

Groetjes, Wendy

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat bedoelde ik inderdaad, gewoon een poosje een late nachtfles geven, die steeds kleiner maken en zo afbouwen.

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou toch proberen de laatste fles eens helemaal weg te laten. Ging hier meteen prima!

10. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik ben bij het CB geweest vandaag en ik kon ook mag ook de 3e fles laten vervallen...

Kweet ook alleen nog niet hoe:)

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame gaf het zelf aan ze dronk steeds minder uit die laatste fles dus toen hebben we het weggelaten

12. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    is het nou ook de bedoeling dat je de warme hap wat later gaat geven?
    Britt krijgt het nu rond half 5 is het handig dat ik dit naar kwart over 5 ga brengen..lijkt mij dat ze dan tegen half 7 minder honger heeft..
    of werkt dit niet zo?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat Britt zelf dat het beste weet...

Deel Deze Pagina