Ze drinkt het nu met de 3-standen speen van Difrax (180cc/6x friso standaard/3 schepjes nutriton) maar er blijft altijd zo'n 60cc in de fles zitten! Nu huilt ze niet meer ofzo na de fles, ze gooit hem er ook af en toe gewoon uit, waarschijnlijk ook omdat ze te moe is en het zat is zo hard te zuigen.. Ga vanmiddag sowieso een L speen halen, dat gaat dan misschien beter. Maar het is zo'n dikke brei onderin de fles (ook al schud ik tussendoor) dat ik me niet kan voorstellen dat er veel kindjes zijn die die flessen echt tot de laatste druppel leegdrinken! Doe ik nu iets fout?
Volgens mij doe je niks fout hoor! Mijn zoontje dronk ook ineens minder. De voeding is dikker en daardoor zijn ze sneller verzadigd. De difrax flessen gebruik ik niet, dus ik kan je niet adviseren welke speen je moet gebruiken. Maar als ze ineens veel langer over de fles doet is een grotere speen misschien handiger.
Je Moet zorgen dat het echt goed warm is, anders word het echt een dikke prak. Mijn dochter drinkt 180/6 met 2 schepjes nutriton en een M speen en soms helemaal leeg en soms niet.
Ok! Misschien moet ik het dan idd halverwege weer opwarmen? Doe het nu met half gekookt water & half koud water .. Bedankt voor de tip! Ja dat idee had ik ook al, dat ze sneller verzadigd is, omdat ze het krijgt tegen dr reflux en gigantisch spugen, en spugen doet ze nu helemaal niet meer. Dus er blijft natuurlijk ook meer in dat maagje. Ze komt ook helemaal niet zelf meer om een fles, ze redt het met gemak tot 4 uur na een voeding.
Tussentijds de fles even een paar keer goed ronddraaien (niet schudden want dan krijg je luchtbellen). Zo krijgt de nutriton niet de kans om helemaal naar de bodem te zakken. Misschien eens proberen een schepje nutriton minder te doen.
Om zn as draaien bedoel je met ronddraaien? Zal het proberen, wel een goede tip. Heb al verschillende keren geprobeerd een schepje minder te doen, dan drinkt ze evenveel en spuugt ze alsnog. Dus dat werkt niet
Heb je al eens friso comfort geprobeerd? Dit is al ingedikt, vond ik beter en makkelijker dan het zelf indikken.
Ik zou de L speen inderdaad proberen, die 3 standen speen werkt hier ook voor geen meter met papflessen.. Onze dochter dronk 180/6 met 3 schepjes nutriton uit een S speen overigens en meestal gewoon leeg..
Halve wegen even een paar keer omschudden helpt ook. Of iets minder nutriton erin doen. Hier op een fles van 180+6 doe ik 1 volle schep ( met kop erop) nutriton er door.
Mijn dochter krijgt 170 ml met 3 scheppen nutriton uit de difraxfles met een M-speen. DAt is de middelste... Ik geef de fles zodra ik hem gemaakt heb en hij gaat regelmatig helemaal leeg. Als ik hem laat staan wordt hij te dik. MIjn dochter laat wel eens een halve fles staan door de verborgen reflux waar ze last van heeft...
Ik maak de fles met water en voeding erin warm en doe daarna pas de Nutriton erin. Zo deden ze dat op de kinderafdeling van het ziekenhuis ook toen ons ventje daar lag. Het lost sowieso beter op in warm water. En anders misschien proberen er iets minder Nutriton in te doen? Of wordt dan alles meteen uitgespuugd? Succes!
en ik maar denken dat het aan mij lag. Lisa drinkt haar flessen ook heel vaak niet meer leeg. Ze heeft een difrax fles met een M speen en krijgt 150/5 Omneo en 1,5 schep nutriton
Ik weet niet hoe oud je kind is. Maar ook mijn dochtertje dronk in het begin vaak flessen niet leeg. Als ik bang was dat ze te weinig dronk schreef ik de hele dag door op hoeveel cc ze op had om het dan na de laaste fles op te tellen en dan bleek vaak dat ze veel meer dronk dan ik dacht! Verder, als het komt door moeheid wat mijn dochtertje ook wel is had. Dan kan je ook proberen het flesje in bed te geven. Omdat ze dan lekker kon ontspannen dronk ze dan vaak toch half slapend haar flesje leeg. Nu is het een slaap ritueel geworden. Als ze om 19:00 naar bed gaat dan geef ik haar nog een flesje in bed en dat vind ze heerlijk ontspannen en ze slaapt de hele nacht door.
Ik denk dat ik weer een apart gevalletje heb hier, ze dronk net namelijk maar 70cc op en begon heel erg te huilen. Daarna heb ik een fles met alleen friso gemaakt, en daar dronk ze zo 50 cc op .. Denk dus dat ze het niet lekker vindt! Ga nu straks maar eens kijken wat idd 1,5 schep doet.. Ze was gelijk weer aan het spugen, en als ze 3 schepjes kreeg stopte het meteen. Heb de M-speen er weer op gedaan, en nog geen L speen gekocht.
Inderdaad gewoon om zijn as draaien. Anders gaat het veel te veel schuimen! En anders kun je nog proberen (als je cht die 3 schepjes nodig hebt) om er ietsiepietsie meer water bij te doen. (echt maar een ietsiepietsie) En hier werd vorige keer anders ook nog aangeraden om 2x een halve fles te maken/geven. Dan krijgt de nutriton niet de kans om zo dik te worden IN de fles (maar in het buikje)
Ik merk dat een halve theelepel (= halve nutritonschepje) pure johannesbroodpitmeel veel geconcentreerder is dan 2 volle scheppen nutriton... misschien is het pure JBPM een optie om te proberen? Mijn dochter drinkt de fles in ca. 20 minuten met de tommee tippee (1) fles compleet leeg.
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar een L-speen kan echt pas als haar mondje groot genoeg is. Ik wilde vanwege de nutriton ook een M- of L-speen gaan kopen, maar de verkoopster van de prenatal raadde me dat af. Die spenen zijn namelijk een stuk langer, waardoor ze dieper in de mond komen. Als kindjes nog te klein zijn, kunnen ze daar ook weer regelmatig door gaan kokhalzen. Aangezien mijn dochter met een S-speen al af en toe kokhalst, heb ik inderdaad maar geen grotere speen gekocht. De verkoopster raadde aan om het gaatje van een S-speen iets te vergroten, door hem na het steriliseren met een satéprikker erin te laten afkoelen. Overigens gebruik is wel een 123-speen en daar krijgt mijn dochter de fles helemaal mee leeg. (Niet altijd, maar dan heeft ze blijkbaar genoeg.) Ik gebruik alleen minder nutriton, want in het zh zeiden ze dat je veel minder nutriton kunt gebruiken dan voorgeschreven op de verpakking. Ik gebruik op 150/5 ongeveer 3/4 schepje. Daarmee spuugt ze veel en veel minder. Het idee van twee halve flessen maken vind ik trouwens ook een goede tip!
Ze krijgt echt gigantische krampen en diarree van de Nutriton, dus ik heb besloten om er toch maar weer mee te stoppen. Misschien dat ze dan haar flessen weer wat meer leeg gaat drinken.. Ik vind het echt een heel gedoe, zo'n kleintje! De zorgen gaan maar niet weg! Ze is overigens 11 weken en 4 dagen.
Ach, wat zielig. Waarom denk je dat dat door de Nutriton komt? Ik vind het ook een heel gedoe. 't Is echt zoeken wat werkt en wat niet. Maar dat kan alleen door uitproberen en het is zo zielig als iets niet werkt. En als iets niet werkt wordt zo'n kleintje ook onrustiger en dat maakt het dan weer vermoeiender voor jou... Waarom ben je eigenlijk Nutriton gaan gebruiken? Echt alleen vanwege het spugen? Of heeft je kleintje ook last van het spugen, doordat ze zich verslikt of doordat ze pijn heeft? Misschien hebben ze op het CB nog ideeën over andere oplossingen. @mayD: waar koop je pure JBPM?