Overstap naar HA

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Chebu, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon in het buitenland en ik geef nu melk die Ronolac heet en uit Frankrijk komt. Dit is echter geen HA. Nu wil ik overstappen op HA en hier heet die voeding Nestle NAN HA. Nu ga ik volgende maand naar Nederland op vakantie en ik zou willen weten of het ook mogelijk is om Nestle Nan HA ook in Nederland verkrijgbaar is of dat ik dan gewoon Nutrilon HA moet kopen?
    Onze dochter is vandaag precies 1 maand oud en kreeg tot voor kort fv en bv. Mijn oudste twee kinderen hebben ook altijd HA gekregen.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt in principe elk merk HA geven dat makkelijk verkrijgbaar voor je is. Voor je dochter zal het so wie so een overstap zijn, omdat de samenstelling van wat je daar koopt anders zal zijn als wat in Nederland verkocht wordt.
    Tot niet zo erg lang geleden was de standaardvoeding van Nestle in Nederland HA en heette het ook NAN. Nu heet het Groeie Start, en ik weet niet of het nog HA is, zou je even bij de klantenservice moeten navragen.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Dirksmama, als ik nu overstap op HA en half Juli op vakantie ga en dan weer overstap op Nederlandse voeding, zou dat teveel zijn? Of zou ik nu gewoon verder gaan met de Ronolac? Wat is wijsheid? Ik vraag het even na bij Nestle.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Groeie start HA is uit de handel genomen vanwege te weinig verkoop helaas.
    Hier haal ik hem in België of Duitsland.

5. rums

rums Niet meer actief

De kraamverzorgster die ik had gaf aan dat je vanaf het begin HA moet geven en dat het niet werkt als je van gewone naar HA overgaat.

6. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Rums, het gaat erom dat het lichter verteerbaar. Er ligt geen koemelkallergie aan de grondslag. Ik heb bij mijn twee andere kinderen ook goede ervaring met HA voeding. Als moeder merkte ik wel degelijk verschil, zelfs bij een overstap. Wat de wetenschap ook mag beweren.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou nu even kijken hoe goed je dochter verschillende soorten aan kan. De meeste kinderen kunnen zonder problemen de ene fles merk X en de volgende fles merk Y en nog een volgende voeding borst of zo.
    Maar sommige kinderen raken van slag als ze iets anders dan anders krijgen.

Als je kind er nu geen moeite mee heeft kun je in Nederland gewoon kopen en geven wat voorhanden is. Anders wordt het koffer met pakken poeder meenemen...

8. rums

rums Niet meer actief

Sorry heb je openingspost verkeerd geïnterpreteerd.
    Sluit me aan bij dirksmama laatste post.

Deel Deze Pagina