Omdat we niet zulke grote kamers boven hebben, zou het erg handig zijn om een hoogslaper neer te zetten voor in de toekomst. Nu word onze dochter in juli vijf en toevallig begon ze er zelf afgelopen week over (ze heeft het bij een vriendinnetje gezien) en ik vraag me af wat een handige leeftijd is. Mijn man is wat huiverig, die heeft het idee dat ze er zo uitrolt. Ik denk dan; bij twijfel kan er wel een rekje voor, dan komt het toch wel goed? Toch vind ik het ook wel een beetje eng. Het liefst zou ik dan nog zo'n bed neerzetten met een huisje er omheen. Dus een hoge bedstee. Dan moet er toch wel veel gebeuren willen ze daar uitvallen. Maar hoe zit dat eigenlijk? Hoe "makkelijk" val je zomaar uit bed en wat kun je dus doen om dat te voorkomen? Ik bedoel; ze is ook wel eens per ongeluk uit haar gewone bed gevallen en dan ben je blij dat het niet zo hoog is. Maar hoe zit dit?
Onze heeft heeft er een maand geleden 1 gekregen hij was toen bijna 5, Wij hebben er voor de zekerheid indd een bekhek voor, gaat prima,
Hier heeft zoon er een sinds hij 3jr9mnd was. Hij was er helemaal weg van in de winkel (en het was een leuke aanbieding), dus we hebben het gedaan en het gaat super. Dochter kan er ook in en ook wel uit, maar dat gaat nog niet heel soepel, maar als het niet lukt roept ze en ik ben er eigenlijk altijd ook boven als hun boven zijn.
Heb net een halfhoogslaper gekocht via facebook tientje. En er zitten bijna altijd zij kanten aan dus kind rolt niet zo snel uit het bed. De mijne slaapt er niet in omdat ze nog bij mij slaapt. Aardig vast houdend. Dat is een ander verhaal.
Onze jongste heeft ook een kleine kamer. We hebben toen door een vriend een bed laten maken naar onze eigen wensen zodat ze ook genoeg speelruimte zou overhouden. Zelf vind ik het nog steeds niet erg practisch maar onze dochter van 5 vindt het nog steeds geweldig.
Je kan ook gaan voor een halfhoge en er dan dwars een logeerbed onderzetten. Aan de meeste stapelbedden en dergelijke zijn sowieso opstaande "randen" aan dat ze er niet direct uitvallen. Vanaf een jaar of 3 à 4 lijkt het mij wel doenbaar. Voor mij zou de doorslag geven - als ik zie dat je dochter 4 à 5 is - of ze droog is of niet 's nachts. Er elke dag zelf op moeten kruipen om de lakens eraf te halen en er nieuwe op te leggen, lijkt mij immers niet praktisch.
Maakt een hoogslaper een kleine kamer niet nog kleiner? Hier twijfelen wij namelijk, de kamer is 2.10 bij 1.95 dus erg klein.
Voor het oog misschien wel wat - maar je hebt meer grond oppervlak natuurlijk als je de hoogte in gaat. ik vind deze ook wel mooi: Halfhoogslaper | neckermann.com Ledikant makkelijk gevonden | OTTO en deze: Hoogslaper met hoekkast, bureau en open kast snel gevonden | OTTO maar een half hoogslaper lijkt me praktischer voor mezelf...
hmmm deze is ook wel mooi: Thuka Sofabed , de grootste Thuka leverancier van de benelux! slaaphoogte is 1.60 meter... Dat valt nog best mee . Ooghoogte voor mezelf.... wel prijzig ook, maar dit is wel een bed waar ze een tijd mee toe kan denk ik.
Die zelfgemaakte is wel heel gaaf zeg! Die tweede van de Otto vind ik ook nog wel leuk. Je ziet een heleboel mooie bedden, met prijzen waarvan ik denk; wow. We denken nu ook aan zelf maken. Mijn man is erg handig wat dat betreft. Ze is 's nachts ook goed zindelijk en wordt zelfs niet wakker om te plassen, dus dat zou prima kunnen. En inderdaad, met zo'n handig rek ervoor lijkt het mij ook niet echt dat ze er simpel uit kunnen vallen toch? Lastig hoor. Ik ben ook bang dat ze het straks niet fijn vind slapen zeg maar. Ik had vroeger ook een hoogslaper en ik lag dus meestal met matras en al op de grond Vond ik veel fijner.
Die eerste zou voor hier een super oplossing zijn! Wij hebben ook een kleinere ruimte, dochter is vier en hebben pas geleden de boel zo omgezet dat er wel een bed van 2m in kan. Maar dan volgt meteen het volgende probleem: opbergruimte. Naast haar kledingkast kan er verder geen kast meer in. Dus zijn wij op zoek naar een halfhoogslaper met opbergruimte. Bij Otto al een paar gezien, maar deze van Neckermann is eigenlijk wel alles ineen! Hoogslaper wordt het hier niet, dat vindt ik te hoog en niet praktisch. Op een halfhoogslaper kan ik nog even lekker bij haar zitten en het is makkelijker met opmaken en verschonen.
Mijn dochter slaapt sinds ze 4 1/2 is boven in het stapelbed. Uit een gewoon bed rolt ze uit. Bijv op vakantie. Juist bij een hoogslaper heb je opstaande randen aan de zijkant.
We hebben het idee opgedaan van dit bed. TEENAGE-BED Hoogslaper? Bestel nu bij wehkamp.nl zelf vond ik die te open en de breekbaar uitzien dus heb ik er zelf nog een draai aan gegeven.
Ik vind het een prachtig bed dat op de foto. Maar hoe maak je dat op. Ik zou er niet op durven! Krijg spontaan hoogtevrees Mijn zusje heeft toen wij jonger waren ook een hoogslaper gehad. Toen brak ze haar been en kon niet meer in dat bed. Daarom kies ik voor een half hoogslaper kan makkelijker op maken.
Het dagelijks opmaken doet ze zelf. Wanneer het de grote beurt is klimt zij erop en gooit haar kunnen en dekbed naar beneden, haalt haar matrashoes af en doet hem er weer op. Dekbed en kussen verschoon ik en geef ik aan haar. We maken er een soort spelletje van. Maar als ik tot halverwegen op het trappetje sta kan ik overal goed bij. Maar voor nu ze het leuk vindt om te helpen doen we het samen. wanneer ze haar been breekt oid, kan de tafel naar beneden, lattebodem op de rafel en bankjes en heeft ze een laagslaper.
Klinkt ook gezellig zo. En ideaal dat je nog een laagslaper kunt maken als het nodig. Mijn oudste heeft een drie persoonsbed. Een tweepersoons onder en een een persoonsboven maar het voordeel is dat ik dan op het onderbed kan staan indien nodig. Wil nu dat bed weg halen het is zo onhandig groot sta in de weg. Maar hij wil niet meer naar een een persoons omdat hij een twee gewent is dus ben op zoek naar een twee persoonsbed voor hem.
En dat vind ik nou zo fijn aan dit forum Tips en ideeën opdoen. Ervaringen lezen en delen. Want nu is het voor ons wel duidelijk dat het een bed wordt van maximaal 1.60 slaaphoogte bijvoorbeeld en verder kunnen we ideetjes zien voor de styling en alles. Leuk! De bedoeling is dat ze hem voor haar verjaardag krijgt in juli. Dan word ze vijf, dat lijkt me prima. We gaan ook even op marktplaats kijken of daar nog iets wordt aangeboden.
Wij willen terzijner tijd het omkeerbed van ikea voor onze zoon. Kan eerst als laag bed en later hoger. Met een jaar of drie zou die wel omhoog kunnen denk ik