Veel spugen, pap inplaats van nutriton??

Discussion in 'Flesvoeding' started by butterfly24, Nov 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Esmee spuugt nog aardig!
    Ik heb hara een tijdje nutriton gegeven, maar ik vind dit raar spul en het spugen lijkt maar een beetje minder. Nou voeg ik door elke fles 2 schepjes rijstebloem inplaats van nutriton.
    Ze krijgt 5 flessen op een dag, krijgt ze dan niet teveel rijstebloem??
    Met rijstebloem is het spugen veel minder. Dus daar hebben we meer profijt van dan van nutriton.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op zich is nutriton veel effectiever tegen zuurbranden door oprispen doordat het ook in de maag nog dik blijft. Rijstebloem wordt in de mond en slokdarm al vloeibaar o.i.v. de spijsverteringsenzymen. Daarom is bij spugen nutriton een betere keus, het ziet er inderdaad een beetje raar uit, maar het is echt beter.

Spuugt ze misschien ook minder als je kleinere flessen geeft?

3. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

Feb 6, 2008
    237
    0
    0
    Hoe groot zijn haar flessen per keer?
    Jaycen krijgt flessen van 200cc en ook verdikt met nutriton.
    Per fles van 200cc gaan er 6 schepjes nutriton in, anders heeft het hier inderdaad ook geen nut...
    Als ik minder doe gaat ie weer spugen :(
    Hoeveel schepjes had je er nu in gedaan?
    Als ik hier 's morgens een bordje pap maak van rijstebloem gaan daar iets van 8 a 10 eetlepels rijstebloem in (van 200cc melk).
    Dat mogen ze ook gerust hebben, hij kreeg al pap met een maand of 5, dus ook voor Esmee zou het geen kwaad kunnen.
    Als ze 5 flessen krijgt met elk 2 schepjes rijstebloem (zal zelfs minder zijn dan een eetlepel) krijgt ze dus 10 schepjes binnen en kan dat echt geen kwaad hoor!
    Wel moet je even opletten als je straks pap wilt gaan geven, of het dan niet een beetje teveel word zeg maar.
    Meid, gewoon doen waar jij je prettig bij voelt en als jij liever rijstebloem door haar fles doet ipv nutriton kan dat echt geen kwaad hoor, zeker niet als je gevoel er beter bij is.
    Ik moet toegeven dat ik het wel eens ben met het stukje van Dirksmama wbt dat het beter is nutriton te gebruiken, maar zoals ik al zei, doen wat je zelf wilt en het kan geen kwaad ;)
    Ik heb zelf ook wel eens gehad dat de nutriton op was en ik te lui was om op dat moment een nieuw pak te gaan halen en ik die dag ook gewoon de flessen gemaakt heb met rijstebloem.
    Hij vond het nog heerlijk ook, want het was met vanillesmaak :D
    4 flessen feest hahaha.

Groetjes Priscilla.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik ben het eens met dirksmamma....
    En rijstebloem bevat ook aardig wat calorieën heb ik me laten vertellen, dus om dat nu door elke fles te doen...?

Share This Page