Van 5 naar 4 flessen gaan of?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door tamtam78, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje krijgt nu 5 flessen van 180 + 6 met 10 cc extra water vanwege harde ontlasting.
    De laatste 2 dagen drinkt hij 2 flessen helemaal leeg en dat is meestal als er 4 uur of meer tussen zit.
    De eerste voeding na de nacht drinkt hij de ene keer wel leeg de andere keer niet.
    De andere flessen laat hij tussen de 50 cc en 20 cc staan.
    De laatste fles geven wij om 22.30 uur en daar moeten we hem voor wakker maken.
    We verschonen hem eerst, want anders drinkt hij helemaal niet.
    Meestal drinkt hij maar tussen de 80 cc en de 100 cc.
    Ik doe er een theelepel rijstebloem in.
    De laatste 2 nachten komt hij om 4.10 uur al dan geef ik de speen en valt hij weer in slaap en ik geef hem tussen 6.00 uur en 6.30 uur de eerste fles dan heeft hij ook echt honger.
    Hij slaapt ook wel is langer door tot 5.10 uur maar langer meestal niet.
    Mijn vraag is of ik die laatste fles kan laten vallen?
    De ene laatste moet ik dan proberen iets op te schuiven anders wordt het wel een hele lange nacht.
    Hij krijgt nu tussen 18.30 uur en 19.30 uur de ene laatste fles dat zal dus 20.30 uur moeten worden en dan tot 6.30 uur 's ochtends.
    Ik ga het vanmiddag ook op het consultatiebureau vragen, maar zou ook graag jullie mening willen weten.
    Hij woog vorige week 6.3 kilo.
    hij heeft net 210 + 7 en 10 cc extra water helemaal leeggedronken en toen zat er 4 uur en 3 kwartier tussen de voedingen.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik zou even het advies van het consultatie bureau afwachten. Het is belangrijk dat er niet meer dan 10 uur tussen 2 voedingen in zit, dat zou je dan net redden. Na de leeftijd van 4 maanden is die 10 uur niet meer zo belangrijk, vaak gaan kindjes met 4 maanden over op 4 voedingen.

Groeten Eveline

3. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik ben bij het consultatiebureau geweest en ik mocht over op 4 flessen.
    De laatste dan wel tussen 20.00 uur en 20.30 uur dan kan het tot 6.30 uur.
    In ieder geval bedankt

Deel Deze Pagina