wil geen gepureerde groente, wel sabbelen aan stukjes

Discussie in 'Voeding' gestart door mptje, 23 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    onze uk eet de laatst tijd niet meer van zijn groentehapje

hij is nog maar 5 maanden, dus echt noodzakelijk is het nog niet
    maar we hebben ook wat dagen gehad, dat hij goed zijn mond open maakte en het kommetje leeg at. nu gaat er niets meer in.
    een keer aan een stukje boon laten sabbelen, nou dat vond hij wel lekker. daarna terug naar de gepureerde boon, die klaar lag, hoefde hij niet..
    komkommer sabbelen doet hij ook graag

maar vind hem nog te jong, om echt stukjes te laten eten.. beetje sabbelen voor de smaak a la, maar echt eten van stukjes, is toch pas vanaf 6 maanden?

herkent iemand dit?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hier bij de oudste meteen met rapley begonnen, ze was toen 5 maanden.

3. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    en hoe gaat dat dan?
    want kunnen ze dan al echt van een stuk boon/broccoli/wortel eten, ipv sabbelen?

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Kan je kindje al een beetje rechtop zitten in zijn stoel?

5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Stukjes mag gewoon hoor dus zou m gewoon lekker stukjes geven als hij dat graag wil eten

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Mijn dochter wil ook geen glad gepureerd spul laat staan bij avondeten haha dat eet ze pas sinds ze 7 maanden is redelijk. Wat wij hebben gedaan is de potjes van olvarit gekocht voor 8 maanden. En toen wilde ze ineens wel! Nu is ze 10 maanden en eet alles gewoon geprakt of in stukjes. Ze wil gewoon echt wat te knagen hebben.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ben begonnen met gepureerde zelfgemaakt met oudste en van 6.5 gewoon in stoel stukjes brood etc. Gewoon geven en ze kunnen stikken (lijkt op) maar spugen dat terug meestaal deze reflex blijft tot mnd geloof ik.

Hij is 5 mnd dus echt eten hoeft niet als hij niet wil. Probeer gewoon een en andere stukjes en geprakt. Gaat vanzelf na maandje goed. Voor stukjes moet kindje wel zitten in stoel vind ik zelf.

Mijn oudste vond stukjes leuk en gepureerde ook ik deed wat niet goed pakken of glad of klein of zacht in puree groof en de rest gewoon stukjes.va 6mnd kan je ook havermount koekjes bakken is grote stuk en geven

8. Veera

Veera Niet meer actief

Ik zou nu nog lekker doen wat de baby zelf wil, als je iets gaat forceren maak je t eten er niet leuker op en wordt het straks een strijd. Met 5 maanden geeft het nog niks, als de stukjes er over een tijd nog niet goed ingaan dan kan je tussendoor hapjes gepureerd geven (dan zijn ze vaak wat afgeleid) of zelf gepureerd laten eten

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier ook een dochter die weinig van gepureerd eten wilde weten. Bij 5 maanden begonnen. Zoon ben ik vanaf 6 maanden rapley gaan geven, maar dochter kan nog niet zo gied zitten. Sinds twee weken prak ik haar eten of snij het fijn en dit vindt ze veel lekkerder, haar bakjes gaan nu schoon op. Als jouw kleine liever sabbelt op zijn eten, lekker zijn gang laten gaan. Het sabbelen worden vanzelf hapjes en of ze nu 5 of 8 maanden zijn, zelf happen en slikken moeten ze toch leren ;)

10. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties..

ons zoontje is 5 maanden geweest, kan nog niet echt zitten, dus hebben nog geen kinderstoel in gebruik

nu als wij aan het eten zijn, hebben wij hem laatst zo kleine stukjes broccoli gegeven of aan komkommer sabbelen. gister stukjes courgette, hoefde hij niet...
    ach blijf het zo wel aanbieden, vanalles wat. hoeft hij het niet prima, anders mooi meegenomen. is idd leeftijd van proberen en nog geen moeten

Deel Deze Pagina