Het gaat momenteel niet goed thuis. Sinds 3 dagen is mijn 14 weken oude dochtertje aan het spugen. In mijn ogen redelijk wat, terwijl ze dat nooit gedaan heeft. Ze krijgt sinds 2 weken volledige fles voeding omdat ik helemaal geen borstvoeding meer heb. Kan dit komen door de situatie thuis of zou ze te jong (moeten) zijn om dit bewust mee te krijgen?
Hallo Ylana, Jeetje joh, al schrijf je niet wat er is voel ik de spanning in je mail. Wat moet het moeilijk voor je zijn om in zo'n zware situatie te zitten en dat je kleine meisje dan ook nog niet lekker gaat. Ik begrijp dat je je daar zorgen over maakt. Ik kan natuurlijk niet zeggen wat de oorzaak van het spugen is maar dat kindjes, hoe jong ook, voelen hoe de sfeer thuis is daar ben ik van overtuigd. Zeker je eigen kindje. Die je lang hebt gevoed. Die voelt jou aan als geen ander. Als jij gespannen bent dan weet ze dat. Hoe klein ze ook zijn. Dat het spugen daarmee te maken kan hebben is niet uitgesloten. Ik zou zeggen hou het in de gaten en als het naar jou idee teveel wordt, ga dan langs bij de huisarts of naar het CB. Kies iemand waar je vertrouwen in hebt zodat je ook je eigen emoties/spanning daar kwijt kunt. Dit is ook goed voor de beeldvorming van de hulpverlener. Het kan natuurlijk ook goed een virusje zijn, maar goed daar kan ik via de mail niets zinnig over zeggen. Maar ik denk dat je dat ook niet verwacht. Meid, zet hem op. Je bent moeder en je meisje heeft je nu even nodig. Je kunt het vast. Sterkte en succes Ilse