spugen door yoghurt

Discussie in 'Voeding' gestart door lautje1979, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Ons zoontje van 9 maanden gebruikt losec en motilium voor reflux. Hierdoor is het spugen redelijk onder controle. De yoghurt komt echter structureel terug. Is het waarschijnlijk dat dit door de yoghurt komt of zou dit komen doordat zijn maag voller is aan het einde van de dag.
    Zijn er vervangers voor de yoghurt? Ik heb al speciale babytoetjes van olvarit geprobeert maar die geeft hij ook terug. Meer mensen die het kennen? En mensen met suggesties?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dik je de yoghurt ook in met nutriton? Anders is het niet raar dat het omhoog komt natuurlijk.
    Alles wat je kind eet en drinkt kun je in principe indikken met nutriton, waardoor het niet omhoog komt.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje heeft dit ook. Altijd na de yoghurt spugen. Hij spuugt normaal niet en heeft geen KMA. Volgens het CB komt dit omdat dit van echte koemelk wordt gemaakt. Daar kan mijn zoontje (nog) niet tegen. In de landen om ons heen, wordt er pas na 1 jaar melkproducten gegeven. Volgens mijn CB mag Thijs de laatste fles nog krijgen ivm melkproducten binnen krijgen. We proberen nog regelmatig yoghurt te geven, maar hij gaat dan weer spugen. Het komt vanzelf wel.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Beetje rare redenering van je CB.
    Kunstvoeding wordt OOK van echte koemelk gemaakt, en de eiwitten in yoghurt zijn even ver verknipt als in opvolgmelk... om die reden mag aangezuurd zuivel, zoals yoghurt, ook al vanaf 6 maanden (gewone koemelk vanaf 9 maanden)

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja dat leek mij ook. Maar goed hij verdraagt yoghurt niet, moet dus elke keer spugen ervan. We proberen het over een maandje wel weer.

6. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    ik heb ook de soyatoetjes al geprobeerd dat komt ook terug dus ik denk niet dat het door koemelk komt. Zal het volgende week wel es aan de kinderarts vragen.....

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dat het door 't zure komt?
    Mijn dochter heeft een hele lange tijd van welke soort sapjes dan ook moeten spugen, het lag te zuur op de maag denk ik en rond een maand of 9 a 10 is dat helemaal gestopt.

Deel Deze Pagina