te weinig borstmelk, bwat te doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door alexanne, 2 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alexanne

alexanne Actief lid

13 okt 2010
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met 40 wkn bevallen van een gezonde zoon van 6 pond. Omdat ik bij de eerste twee kinderen moeite had met bv geven door over gevoelige tepels ben ik begonnen met een tepelhoedje.
    Vanaf dag 1 vroeg hij al meer dan ik kon geven. Na een dag of drie gaf ik bijvoeding omdat hij zoveel huilde. Hij dronk dan met gemak 50 ml extra weg na de borst
    !Doordat hij zo hard zoog deed dit best zeer dus wilde deze keer proberen het tepelhoedje na een week af te bouwen. Tot nu toe is dit wel gelukt alleen het probleem is nog steeds dat ik niet voldoe aan zijn behoefte. Wat ik al gedaan heb:

- Kolven dan komt er 50 ml per 2 uur uit. Hij vraagt 80 dus voed ik 30 ml bij.
    - 3 uur lang cluster gekolfd waarbij ik elke 40 min mn borsten leegkolfde.

Nu hoor ik elke x meer aanleggen maar heb het volgende probleem:

-ik leg al elke twee uur aan. Moet ik dan elk uur aanleggen?
    - als hij extra aangelegd wordt zuigt hij hooguit 2 min krachtig en is dan al moe. Als ik dan van borst verwissel zuigt hij daar ook maar weer 2minuten. Mijn tepels zijn op het moment helemaal beurs van elke voedingsbeurt meerdere keren te wisselen van borst. Een voedingsbeurt duurt hier al gauw 25 minuten

wat kan ik nu het beste doen?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Even een paar dingen op een rij:
    je kindje valt snel in slaap, klopt dat? Dan is het zaak hem te leren hoe je effectief je voeding binnenhaalt. Hem bij de les houden dus. Probeer het moment dat hij in slaap valt voor te zijn door te praten, aai over de bol, borstcompressie. Helpt het niet, dan afhalen, overeind houden en wisselen naar de andere kant.
    - wisselvoeden is een effectieve manier om meer te stimuleren tijdens het voeden. Je wisselt iedere keer dat je kindje meer pauze neemt naar de andere borst. Hierdoor zal hij steeds opnieuw aanhappen en goed drinken, en tegelijkertijd stimuleer je je borsten doordat je steeds opnieuw aanlegt. Wissel van links, naar rechts, naar links en weer naar rechts. Net zolang tot je kindje genoeg heeft gedronken (tevreden loslaten- loslaten is dus niet in slaap vallen aan de borst!) of tot je een half uur hebt volgemaakt.

Voeden mag nog best 25-30 minuten duren hoor! Wel met boeren ;)

Ik zie dat je kindje niet heel groot is geboren (6 pond bij 40 weken) Mogelijk wil hij nu een inhaal slag maken. Kijk hoe je verzekerd bent en overweeg dan een lactatiekundige in te schakelen, dat helpt je zeker verder!

Deel Deze Pagina