welke poedermelk voor reflux

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anais, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi
    onze zoon heeft veel last van reflux.
    na elke fles geeft hij gulpen over en zelf tot drie uur later! dus niets word bijna verteerd?!

hij kreeg afgekolvde melk met nutriton(nu nog) de hele dag door.
    een maand geleden kreeg hij s'nachts nutrilon(kon niet volgen met mamamelk) die was niet goed,veel krampen

nu krijgt hij nutrilon omneo en dit gaat beter voor de krampen maar bij de mamamelk en de poedermelk altijd die grote gulpen melk eruit tot uren erna.

probleem is dus welke poedermelk neem ik best? hoor vanalles zoals AR van Nan of nutrilon of novalac. maar op de sites zie je nog variaties op AR dus hoe kies je eentje...

hij heefy ook veel honger door het overgeven en wilt dan ook sneller dan 3 uur wachttijd eten. soms om het uur(maar kleine beetjes dan wel) hij schreeuwt dan van de honger en valt de fles aan. hij huilt ook vaak tijdens het eten en doet alsof hij krampen heeft.

en dan nog de mogelijkheid van koemelkallergie...
    mijn kinderarts verbiedt me koemelk producten te nemen dus neem aan dat dit ook niet in de poeder mag...

het is zeer lastig,hij is zo rustig van karakter maar huilt zo vaak door het eten.slapen doet ie alleen op mijn buik omdat hij anders pijn heeft. ik lig dan natuurlijk wel elke morgen vol kots... heb altijd en doek bij me. van kleren doe ik er 5 aan per dag,tetradoeken zo een stuk of 6 en 8 slabbertjes. mijn kleren vervang ik zo een 3 keer per dag :( moet dus ook de tijd vinden om elke dag de was te doen anders zitten sem en ik zonder :(

oohja en alle tips van treflux zoals een kussen,bed recht,hem recht houden,relax enz ... oe ik al hoor ... al 2 maanden en niets helpt.

als ik een goede melk vind wil ik bv afbouwen omdat ik mezelf niet meer goed kan verzorgen op het moment.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    #2 Zoe123, 13 dec 2013
    Laatst bewerkt: 13 dec 2013
    Oke, er lopen volgens mij 2 dingen naast elkaar.

Als je kindje reflux heeft,hoef jij niet op dieet.
    Dan kan de KA medicatie voorschrijven.

Heeft je kindje KMA,dan moet jij op dieet en de kv die je geeft idd aangepast worden
    Maar heeft je KA onderbouwd waarom hij denkt dat er KMA speelt en wat nu eigenlijk het plan is?

Eerlijk gezegd herken ik alles van wat je schrijft al was mijn baby iets ouder toen de ellende begon. Het heeft heel lang geduurd voordat de reflux erkend werd door de KA en zat er toen helemaal doorheen.
    Maar kreeg toen eindelijk medicatie voor zoon.
    Ander kind was ie daarna. Het voeden ging ook weer prima.
    Ik denk echt dat je nu wel medicatie mag gaan eisen. Want zo
    kan je niet verder lijkt me!
    Ik kan me zo goed voorstellen dat je bekaf bent...op je strepen gaan staan!
    De HA kan ook medicatie voorschrijven.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hier kwam de reflux door de kma, dus toen we die aanpakten was de reflux zo goed als weg.
    Als de kinderarts kma vermoed kan hij het beste advies geven over voeding, dit zal dan pepti, friso allergy care, nutramigen of neocate worden. Daarvoor kan je een machtiging krijgen.
    Ik zou dus even overleggen met de KA!

4. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het lijkt inderdaad of er verschillende dingen spelen bij hem.

Als hij inderdaad veel spuugt, is het handig om de voeding in te dikken, waardoor het minder makkelijk omhoog komt. Ook 20 minuten na de fles goed overeind houden en proberen goed te laten boeren kan helpen.

Als hij inderdaad last heeft van koemelkallergie, kan je pepti proberen van nutrilon. Deze kan je dan met johannesbroodpitmeel (van de natuurwinkel) indikken. Van nutriton kunnen ze namelijk ook krampen krijgen.

Voor krampjes in het algemeen kan je infacol gebruiken, hierdoor kunnen ze de lucht ook beter kwijt.

Verder zou ik goed overleggen met de huisarts of kinderarts hoe nu verder, en desnoods voor jezelf opschrijven wanneer hij een voeding krijgt, hoe hij hierop reageert (huilen en hoe snel na de fles of tijdens de fles), wanneer hij het meeste spuugt en hoeveel hij per keer drinkt. Dit kan ook inzicht geven in de problemen die spelen.

5. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    van medicatie geef ik sinds vandaag gaviscon. die had ik nog liggen van toen hij nog op de prematuren afdeling lag(gebruikten ze eerst om te zien of het hielp tegen de reflux maar deed niet genoeg dus geef ik nutriton)

dit doet wel iets af. hij zeurt minder zal ik zeggen.
    wel nog steeds die gulpen overgeven tot lang na zijn eten.

ik las ergens over novalac allernova AR ? zou tegen de koemelk zijn en voor de reflux. is wel duur :-/ normaal is een pot 800 gram en deze is 400 voor 19 euro,maar zou wel goed helpen.

infacol gebruik ik ook al een tijdje. vandaag gestopt om te zien of hij last kreeg,laat nu toch weer wat meer windjes merk ik.

voor de boertjes laat ik hem altijd 2 of 3 keer stoppen met eten.ik gebruik ook de S difrax flessen(heeft wel een beetje geholpen)

ik ga binnenkort eens zien wat voor medicatie hij mag nemen.
    wat bestaat er zoal? op voorschrift,zonder?

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Nexium, motilium, een roze vloeibare antibiotica (ben de naam even kwijt) is wat wij hier gaven voor reflux.. Hebben ze allemaal op recept verkregen.

Ook heb je zantac oid, die hoor je ook vaak.

Die voeding ken ik niet, maar ik lees dat er gewoon lactose in zit.
    Is het niet gewoon vergelijkbaar met nutrilon hypo allergeen?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ben je op eigen initiatief met medicatie gestart? Ik zou toch even langs de KA gaan om te bespreken wat je actieplan moet zijn en welke combinatie van medicatie en dieetvoeding het beste past voor jou. Dan kan je ook een machtiging krijgen voor terugbetaling van de voeding.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Inderdaad, een plan maken. Niet te lang doormodderen!
    Je kindje is nog best klein dus zelf iets geven lijkt me geen oplossing.
    Des te sneller je weer een tevreden kindje hebt des te beter. Te lang doorlopen met veel spugen is echt niet fijn:mijn zoon had al een slokdarmontsteking te pakken, daar zit je echt niet op te wachten...

Deel Deze Pagina