Hai, Ik vraag me af wanneer je mag beginnen met rijstebloem in de laatste fles te doen. Mijn zoontje is bijna 4 maanden en sinds een week komt hij 's ochtends rond 06.00 uur. Hij krijgt al 210cc met 7 schepjes in zijn laatste fles van 22.00 uur. Hiervoor sliep hij tot 7.30 uur. Is rijstebloem hetzelfde als nutrix? Rijstebloem is toch bedoelt om de voeding wat zwaarder te maken zodat ze wat langer doorslapen en minder snel honger krijgen? Mijn zoontje heeft best wel eczeem (wij lopen daarvoor ook bij een dermatoloog vanwege dauwworm) en mag hij dan wel rijstebloem. Kan dit eczeem veroorzaken of verergeren want er wordt bij hem afgeraden voor 6 maanden met potjes fruit en groente te beginnen. Mag hij dan wel Rijstebloem? Alvast bedankt voor je antwoord. Groetjes Nataly
Nutrix is inderdaad rijstebloem. Vanaf 4 maanden mogen baby's dit gebruiken...althans dat is het advies. Of het te gebruiken is bij exceem zijn wisselende reacties over. Er schijnen geen gluten in te zitten, maar er zijn toch kindjes die ook op nutrix reageren. Je kan dit het beste met een deskundige overleggen. ilja