Hallo, Vanmorgen waren bij het cb en daar is mijn zoontje gewogen en gemeten. Hij was 80cm met 10kg. Nou begint het lijntje van zijn gewicht toch aardig af te buigen, en we kregen van het cb het advies om te proberen hem toch iets te laten aankomen. Nou zou ik niet weten hoe. Hij krijgt s morgens een fles met pap. dan na zijn slaapje krijgt hij fruit en tussen de middag krijgt hij een volkoren boterham met boter en appelstroop/smeerkaas 40+/ smeerworst/ pindakaas en een flesje karnemelk. Dan later op de dag krijgt hij een rijstewafel of een koekje of nog een keer fruit dat verschilt en dan met avond eten 1,5/2 aardappels en 2 opschep lepels groente met een stukje vlees en jus. Als toetje krijgt hij volle yoghurt. Wat kan ik hier nog aan toevoegen? Tussen de middag eet hij slecht brood soms maar een half broodje. Wat kan ik daar in plaats voor aanbieden? Alvast bedankt!
Hoi! Je geeft volle producten en goed beleg, je schema ziet er goed uit. Soms als kindjes ineens wat actiever/mobieler worden, kan het lijntje tijdelijk iets naar beneden afbuigen. Op sommige momenten is dat 'normaal', maar het cb zal hier meer zicht op hebben. Hoe oud is je zoontje nu? Dat is ook fijn om te weten in verband met wat hij eet. Als je zoontje in de middag slecht brood eet, kan je eens proberen om hem na het broodje nog een beetje pap te geven. Misschien gaat dat wat beter. Groetjes Linda
Hoi! Misschien kan je 's ochtends ook eens proberen om een boterham te geven. Misschien lust je zoontje 's middags nog een (halve) boterham extra of nog wat pap erna. Elk kindje is weer anders, dus het kan zijn dat dit niet lukt. Maar je kan het wel proberen op deze leeftijd. Groetjes Linda