Hoi, 25 januari is mijn dochtertje, Emma, geboren. De borstvoeding is nog steeds niet goed op gang gekomen. Eerstinstantie met borstvoeding begonnen, maar er kwam veel te weinig. Daarna steeds Emma gevoedt, daarna gewogen en vervolgens bijgevoed, daarna tijdje alleen gekolft om meer inzicht te krijgen in voeding (advies verpleegkundige). Bleek: links 15ml, rechts 20ml. Stuwing heb ik 3 dagen geleden gehad. Toen leek de voeding goed op gang te komen (30ml links, 35 ml rechts daarna 50ml links 65 ml rechts), daarna was hij echter weer helemaal terug bij af. (15 links, 20 rechts). Vervolgens met lactatiedeskundige gesproken, beetje gerustgesteld. Veel tips gekregen over vaker aanleggen, ed. Maar nu gaat de productie van rechts wel omhoog (vandaag zelfs 50 ml), maar links blijft hangen op 15ml. Ik las al als reactie op Ster dat het helemaal niet vreemd is als een borst een stuk beter is dan de ander, maar 15ml???? Ik wil heel graag weer over op echte borstvoeding... Liefs, Grace
Gaat nog steeds omhoog: Links 15, rechts 60. Is het misschien verstandig om links vaker af te kolven? (elke keer komt er dus wel 15 ml (maakt niet uit hoe lang ik kolf of dat ik er twee of drie uur tussen laat))
Ja, je mag rustig de 'mindere' borst vaker stimuleren. Deze borst heeft waarschijnlijk wat minder klierweefsel, het is wel goed om dit maximaal tot productie te brengen. Goed je borst mee-masseren en kneden werkt ook goed. Verder lijkt het wel goed te gaan. Nu nog weer de stap maken naar aanleggen. Vaak zie je dat dan de productie ook nog verder aantrekt. Een babymondje aan je borst is natuurlijker dan een kolfapparaat. Als je dit niet alleen kunt is het verstandig om nog een keer een lactatiekundige in de arm te nemen. succes linda