komt weer om de 2 uur s nachts

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door lieve sophie, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    hallo,
    Onze zoon(milan) wordt 17 februari 6 maanden. Sinds 2 weken komt hij 's nachts weer om de twee uur. ik heb het idee dat hij misschien niet meer genoeg heeft aan alleen bv. Als ik wel eens in zijn bijzijn eet gaat hij soms huilen:( net of hij zeggen wil dat lust ik ook wel. Nou was ik wel al van plan om na 17 februari een groente hapje te gaan geven maar omdat hij nou ook zo vaak 's nachts wakker wordt vraag ik me af of hij niet wat anders kan krijgen als laatste voeding zodat hij misschien meer verzadigd is.
    We hebben ook nog een dochter van twee dus die gebroken nachten breken ons nu een beetje op.
    Milan slaapt wel al vroeg om 19.30 krijgt hij zijn laatste voeding. Hij kwam dan om 4 uur weer voor eerste voeding maar nu komt hij dus ook al om half 12 en om 2 uur.
    groetjes

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja natuurlijk kun je hem wat anders geven die laatste voeding.
    Het is natuurlijk prima om hem om half 12 een fles kunstvoeding (met eventueel pap) te geven zodat hij de nacht lekker door komt. Of zelfs om half 8 's avonds al (na de borst!)
    Daarnaast krijgt hij dan overdag jouw borstvoeding, dus het meeste van mama en een beetje van de kunstvoeding.

Als je het plan hebt om nog een tijdje door te willen gaan met de bosrtvoeding (ik zie dat je je dochter een jaar hebt gevoed) is het wel aan te raden om een keer een weekendje te plannen waarin je na elke voeding even kolft. Je geeft dan aan je lichaam aan dat er weer meer melk geproduceert moet worden.
    Doe je dat niet dan heb je kans dat het langzaam verder terugloopt,maar dat kan natuurlijk ook een goede keuze zijn...

vr gr
    Linda

3. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Dank je wel voor je reactie. Ik heb nog wel een paar vraagjes.
    Hoeveel kv moet ik geven na de laatste bv? Of moet ik gewoon kijken hoeveel milan nog wilt.
    Met sophie was het anders zeker het 1e half jaar zij had reflux dus dat was heel vaak aan de borst en kolven. Ik vraag me af hoe het nou komt dat het bij milan ineens terug loopt terwijl hij gewoon goed dronk?
    Ik ben wel van plan om de bv af te bouwen. Ik wil het gaan combineren maar niet ten koste van alles als het niet gaat omdat de bv te weinig is dan houdt het op. Het is best druk in huis met 2 kleine kinderen. Met sophie had ik gewoon meer tijd samen en ik denk dat dat ook meespeelt. Ik vind het wel jammer want wat je de een geeft wil je natuurlijk ook de ander geven maar ik merk aan mezelf dat het veel energie kost. Misschien is dat ook wel de reden dat het terug loopt.
    Heb jij misschien een voedingsschema voor bv in combinatie met kv en de groente en fruit hap straks. Het schema van milan is nu ongeveer zo (hij krijgt op verzoek dus iedere dag is het net even anders hij komt tussen de 3 en 4 uur)
    tussen 00.00 en 02.00 uur bv of paar keer eruit voor speen
    04.00 uur bv
    06.00 uur bv
    09.00 uur bv
    12.00 uur bv
    15.00 uur bv
    18.00 uur bv
    19.30 uur bv voor het slapen
    alvast bedankt
    groetjes

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Je zult zien dat er starks meer ritme in komt als hij ook groente en fruit bij krijgt.
    Vooralsnog zou ik hem alleen 's avonds een fles pap aanbieden. Begin eens met 100ml na de borst te geven. Als dat er makkelijk in gaat doe je de volgende keer nog wat meer.
    Na de tweede dagvoeding (die van 12.00 uur) zou je fruit kunnen geven.
    Na de voeding van 18.00 uur groente en voor het slapen nog wat pap. Me dunkt daar moet ie samen met je melk genoeg aan hebben.

Een ander schema kan ook natuurlijk.

succes
    Linda

Deel Deze Pagina