Spugen en werken..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lasje, 21 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik 17,5 week zwanger en vanaf week 15 werd ik ineens misselijk in combinatie met spugen. Man o man wat is dat vervelend. Inmiddels ben ik vorige week bij de huisarts geweest en heb emesefane gehad tegen het spugen, dit werkt wel oke maar spugen is nog niet over. Deze week zit ik op advies van verloskundige dan ook thuis. Nou had ik vandaag contact met mijn baas en eigenlijk had die zoiets van zie je maandag weer. Ik hoop natuurlijk dat ik maandag weer mezelf beter voel maar zoals nu dat ik nog 5x in de ochtend spuug zie ik dat totaal niet zitten. Ik moet 2 nov naar de bedrijfsarts... Waarom zo laat geen idee! Maar ik moet even jullie mening hebben stel dat ik me maandag nog zo beroerd voel dan is werken niet fijn voor mij. Is het dan raar dat ik me toch gewoon ziekmeld of kan ik beter gaan werken. Ik voel me daarnaast niet echt serieus genomen want aan de telefoon werd gevraagd of ik volgende week dan ook even dagje extra kon werken! Heb wel gezegd dat ik me dus niet serieus genomen voel en ik echt niet lekker ben en niets voor niets medicijnen tegen spugen heb en dus ook weiger. Eigenlijk wil ik gewoon even eerst met de bedrijfarts gesproken hebben mbt het vele spugen. Verloskundige zegt niet over je grenzen gaan. Ik werk overigens voor een particulier kinderdagverblijf en is ook geen werk waarbij je even wat rust kan pakken.

Graag even advies want nu ik zwanger ben weet ik het soms niet meer.

2. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Ik zou zeggen denk lekker aan jezelf! als het niet gaat dan gaat het gewoon niet als je de hele dag staat te spugen daar dat werkt ook niet... gewoon uitleggen dat je niet voor niks je rust moet pakken!

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het bezoek aan de arbo-arts heeft meer met wettelijke regelingen te maken, in principe moet je pas worden gezien door een arbo-arts rond de vier weken ziekmelding.
    Evt kan je volgens mij ook eerder wel contact met ze opnemen, mocht je contactgegevens hebben.

Maar idd goed naar je lichaam luisteren en ik kan me idd heel goed voorstellen dat je met vier vijf maal overgeven op een ochtend niet goed je werk kan doen op een KDV. Ik zou evt vrijdag bellen dat wanneer je je volgende week nog zo voelt als nu, dat je dan echt niet kan komen werken.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Nee het is zeker niet raar als je daar voor thuis blijft. Als je collega buikgriep heeft en moet overgeven blijft die toch zeker ook gewoon thuis. Naar mijn mening zou dat in de zwangerschap niet anders moeten zijn.

Als je nog steeds overgeeft met emesafene is het misschien handig om te kijken of je over kunt stappen op primperan. Is er verder nog naar de oorzaak van het spugen gekeken? Als je zo laat in de zwangerschap pas begint met spugen zou de huisarts wel moeten kijken of het alleen de zwangerschap is of misschien toch iets anders.

5. Lasje

Lasje Actief lid

7 feb 2014
    465
    0
    0
    Culemborg
    Huisarts heeft vorige week gekeken en geheel onderzocht, inclusief bloed en urine. Urine was niet oke maar is afgelopen maandag op opnieuw onderzocht en nu helemaal toppie. Daarnaast controle bij verloskundige gehad en is ook alles in orde. Medisch gezien is alles in orde.

Wat betreft de medicatie, zit nu op twee keer emesefane sinds dinsdag 1 in de avond en 1 in de ochtend. Als ik maandag nog spuugde moest ik de huisarts bellen om te overleggen.

Maargoed jullie hebben gelijk en moet inderdaad aan mezelf en de kleine denken en als niet goed gaat niet doen. Maar laten we hopen dag het minder word.

Deel Deze Pagina