Hoi, Thirza drinkt de afgelopen weken om de 2-2,5 uur overdag en komt daarbij sinds een paar weken ook nog 2 keer 's nachts en sinds een paar dagen zelfs 3 keer. De laatste dagen blijft ze na de laatste voeding (rond 6) ook wakker. Eerder dronk ze uit een afgekolfde fles zo 120-140 cc, maar nu drinkt ze krap aan 100. Maakt mij niet uit, als ik maar de indruk had dat ze daar genoeg aan had. Maar aangezien ze dan 2 uur later (en met enige regelmaat zelfs 1,5 uur later) alweer wil drinken, heb ik de indruk dat ze dus weinig pakt uit de borst. Momenteel kolf ik ook zo'n 100 cc, dat was eerder zo 150-180... Is er een manier om meer tijd tussen de voedingen te krijgen? Thirza is 3,5 maand (was wel 2 weken te laat), weegt 6,3 kilo en is 66 cm lang. Ze is dus wel groot, maar dan zou ze toch juist wat langer moeten kunnen drinken (ze drinkt vaak nog geen 10 minuten) en langer ertussen kunnen hebben? De afgelopen tijd hebben we al een aantal behandelingen bij de osteopaat gehad voor het kiss-syndroom. Dat gaf in eerste instantie verbetering, maar na bezoek van twee uberdrukke zoontjes van een vriendin, zijn we weer terug bij af. Ze slaapt niet langer dan 3 kwartier en lijkt dus weinig te drinken. Uit de fles drinkt ze bij de gastouder wel redelijk, kan dan 140 cc pakken, maar bij mijn man juist veel slechter en van mij weigert ze hem de laatste weken... Daarbij is ze ook nog wat ziek geweest en blijft ze verhoging houden. Ik merk aan mezelf dat ik gewoon letterlijk leeggezogen raak: ik ben ontzettend moe, word alleen maar vermoeider ook doordat ik EN overdag EN 's nachts niet aan m'n rust toekom. Komt m'n productie natuurlijk niet ten goede ook nog Alle tips zijn welkom!
Hallo Rozemarijke, Hoe is het nu met het drinken. Door prive omstandigheden kon ik helaas niet eerder op het forum antwoorden. Het kan zijn dat het gewoon een periode is geweest. Het lijkt erop (als ik je verhaal zo doorlees) dat je productie wat lager is. Op zich is dat wel iets wat veel moeders ervaren rond 4 mnd. Dat lagere productie verklaart dat ze vaker wil drinken. Vele keren een beetje is immers ook voldoende voeding. Ik denk dat ze niet tekort komt omdat ze het zelf wel regelt. Je zegt ook dat je minder kolft. Dan ga je natuurlijk dingen zoeken die kunnen leiden tot ene verlaagde productie. Ben je toevallig net in die periode weer gaan menstrueren? Zwanger? Weer heel druk aan het werk? MInder voedingen gegeven? Afijn, laat maar horen dan kan ik gericht met je meedenken. Ilse