Hoi, Ik heb even een vraag: Me dochtertje is 5,5 maand, ze krijgt Nutrilon Pepti met Nutriton erdoor. Ze mag al een tijdje groente en fruit eten maar nadat ze groente en fruit eet gaat ze super veel spugen. Heeft ze voorheen ook met de flesvoeding gedaan vandaar de Nutrilon Pepti. (soms spuugt ze hier ook nog veel mee maar het is minder geworden) Haar schema is als volgt 08.00-09.00 180cc+6+5 nutriton 10.30-11.00 fruithap 12.00-12.30 150cc+5+4 nutriton 16.00-16.30 150cc+5+4 nutriton 17.30 groente 19.00-20.00 180cc+6+5 nutriton en dan gaat ze naar bed en slaapt ze tot de volgende ochtend. Hebben jullie nog een idee wat ik hiertegen kan doen als ze de groente en fruit op heeft? Het lijkt wel of ze daarna heel erg maagzuur krijgt.. Ik maak alle groente en fruit zelf klaar voor haar. Groetjes Sharon
Beste Sharon1986, Om je kindje te laten wennen aan groente en fruit is het belangrijk dat je met hele kleine hoeveelheden begint en daarna uitbreid. Dus probeer 1 of 2 hapjes uit en bouw het dan de volgende dag op als het goed gaat. Het beste kan je beginnen met 1 fruitsoort en 1 groentesoort. Gebruik hele kleine lepeltjes om het aan te bieden. Maak de hapjes heel fijn dus zonder stukjes. Treedt er geen verbetering op en blijft je kindje spugen neem dan even contact op met de huisarts. Groet, Saskia