Hallo, Ik weet niet of ik hier terecht kan voor mijn vragen. Het gaat over de spenen van de difrax s fles. Mijn dochter is 3, 5 maand oud. Ze krijgt gekolfde bv en 1 of 2 x per dag kv. Ze woog met 3 maanden 6340 gram. Per flesje drinkt ze ongeveer 160cc. Dit 5 x. Soms wat meer per flesje. Ze dronk altijd gewoon uit de s speen. De ene keer doet ze er 30 min over om de fles leeg te drinken en de andere keer sneller of ook wat langer. Tusesendoor stopte ze vaak en wilde dan niet meer drinken. Ook zoog ze na een paar slokken de fles vacuüm. Ik ben toen overgestapt op de m speen. De fles was binnen 10 min leeg en ze had nog steeds honger. Ook verslikte ze zich regelmatig omdat ze zo gulzig dronk. Op het forum gaf al iemand aan dat ze nu gulzig kan drinken omdat ze gewend is dat het moeite kost. Kan dit zo zijn? Ik heb het nu een paar daagjes geprobeerd, maar ze drinkt nog snel en verslikt zich en soms komt er meer melk omhoog dan bij de s speen. Moet ik het nog even de tijd geven of is het toch beter om terug te gaan naar de s speen? Hoe lang moeten ze hier normaal aan wennen? Op zich vind ik het fij dat ze nu meer drinkt, want ze heeft het dan denk ik nodig. Maar waarom dronk ze dan met de s speen zoveel minder? Een heel verhaal, maar ik vraag me dus gewoon af of ik toch het nog even de tijd moet geven om haar te laten wennen aan de m speen en dat ze daarmee rustiger leert drinken. Of toch liever de s speen. Alleen dat vacuüm zuigen is erg vervelend. En is het erg dat ze er dan langer over doet? Is er een bepaalde richt tijd waarover ze een flesje moeten drinken? Is 30 min met 3 of 4 tussenpozen normaal voor deze leeftijd en 160cc? Groetjes
Beste Esje13, Wat ik je zou willen adviseren om even contact op te nemen met de fabrikant van jouw merk fles/speen. Zij hebben ervaring met hun producten. Normaal gesproken doet een kindje ongeveer 15-20 minuten over het drinken van zijn/haar fles. Groet, Anne