Hallo! Mijn meisje van 6 weken sliep na de fles van 23uur al een tijdje door tot ongeveer 5uur. Dan gaf ik eerst een speen en rond 5.30/6uur kreeg ze de fles. Ze dronk dan 6 flessen van 120+4. Overdag elke 3/3.5 uur. Vorige week vrijdag na de fles van 20 uur besloten om haar dan in bed te leggen boven ipv de bak beneden. Na de fles va 23uur kreeg ze om 5uur de speen en heb ik haar om 7.30 maar wakker gemaakt! Die nacht daarna was dat "helaas" weer om 6uur. Zondags had ik het idee dat ze wat hongerig bleef na de fles maar aangezien ze de speen wou kon het oom zuig behoefte zijn. 'S nachts aan het spoken. Ddie maandag ws het duidelijk mevrouw had honger. Met de speen nam ze geen genoegen. Laatste fles 150+5 gegeven en die ging leeg. Toch weer aan het spoken. Dinsdag bij het cb. Ze woog 4280 en de arts zei dat ik idd haar fles omhoog kon doen. Ze heeft toen daarna een 150.5 - 120.4 en laatste fles was 150.5. Moest haar wel wakker maken om 23uur en van die fles dronk ze niet veel. 3uur wakker en weer aan het spoken. Fles uiteindelijk nog kunnen uitstellen tot een uur of 5. Maar sinds dinsdag moet in haar om 23uur wakker maken en drinkt ze niet heel best de fles. Blijft 50/60 staan en dan komt ze om 3uur weer. Ze krijgt nou overdag 3×120+4 en 3×150+5 die van 150 gaan overdag bijna leeg. Gisternacht was ik er klaar mee en heb haar om 3uur 90+3 gegeven en toen kwam ze om 6.30 weer. Vandaag na de fles van 19uur niet i bed gedaan. Toch wakker moeten maken om 23uur fles van 120+4 gegeven die niet leeg ging en om 3uur wakker. Water werkt niet, speen ook niet dus om 4.15 begonnen met 150.5 waar ze nu nog gulzig uit drinkt. Wat kan ik nou het beste doen? Om 23 uur wel wakker maken en dan bv 90.3 geven en dan rond 3uur ook? Hoort dit bij een sprongetje ofzo? Krijgt ze niet teveel melk als ik haar 's nachts ook weer ga geven? Heel verhaal haha maar weet even niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken.
Beste Renaatje 86, Wanneer kindjes overgaan naar een grotere fles kan het altijd even weer zoeken zijn naar het nieuwe ritme. Als je overgaat op flesjes van 150 ml moet je eigenlijk 1 fles laten vallen. Je zit qua hoeveelheden nu iets aan de hoge kant. Door over te gaan op 5 flessen (van 150 ml) per dag kan je ongeveer elke 3,5 uur een flesje geven. Als je eenmaal in het ritme bent kan het zijn dat je kindje wel weer doorslaapt. Groet, Saskia
Ze krijgt nu gewoon 6 flessen van 120+4 en 's nachts als ze wakker word 90+3. Ik vond de 150+5 al een hele boel en had het idee dat die hoeveelheid toch teveel was en ze er misschien last van had. En aangezien ze zaterdagavond heel veel gespuugd had en erg onrustig was geef ik vanaf gister dus gewoon weer 120+4 Ze kwam afgelopen nacht om 3uur en heb eerst de speen geprobeerd maar uit eindelijk om 3.30 de fles gegeven(90 +3)en daarna om 7.30 weer gewoon 120+4 Zal kijken of ik deze week de laatste fles wel 150.5 kan doen tenzij ze het eerste goed blijft doen.