hallo, mijn zoontje is nu 8 maanden oud , maar hij geeft nog steeds heel veel melk terug na zijn fles! het is eigenlijk pas begonnen toen hij 4 maanden oud was en het word eigenlijk steeds erger. er zijn dagen bij dat het hartstikke goed gaat , maar vanmorgen geeft hij bijna zijn hele fles met golven er weer uit gespuugd. hij krijgt friso standaard 2 , en hij heeft 3 flessen per dag om 8 uur, 14.30 uur en 19.30 uur. de ochtend en middag 180cc met 6 scheppen en de laatste fles 210 cc met 7 scheppen en bambix granen erbij. van zijn fruithap wil hij ook nog wel eens wat terug geven maar zijn broodje en avondeten met de pot mee blijft er wel gewoon in. ik vraag me af of dit wel normaal is , mijn dokter zegt dat ik het moet verdikken met johannes broodpitmeel maar dat heb ik al eens eerder gedaan en dan wilt hij zijn fles niet meer. ook zegt ze dat ik hem wat rustiger zijn fles moet geven bv eerst een beetje en dan na 10 min weer een beetje , maar dan hoeft hij daarna niks meer van zijn fles. ik maak me zorgen of hij wel genoeg vocht binnen krijgt want zijn luiers zijn ook minder vol. gewoon water of limonade komt er ook weer uit. groetjes sylvaan
Hier hetzelfde als ik de flessen niet dikker maak.. Misschien kun je jbpm langzaam opbouwen zodat hij went aan de smaak? Verder ook geen tips..
Mijn dochter heeft tot 11 maanden ook veel terug gegeven (melk, fruit, avondeten, brood, gewoon drinken). Ik dikten alles in met Nutriton (strooiden het zelfs wel eens over brood als ze slechte dagen had, gebruikten ongeveer 2 pakjes per week). Met 11 maanden begon ze zich op te trekken, meer horizontaal te komen, en toen kon ik merken dat het minder werd. Toen ben ik ook gaan afbouwen. Wat doet je zoontje als je bijvoorbeeld iets van Nutrilon AR, friso comfort of een ander merk waar als JBPM doorheen zit? Dan hoef je eventueel alleen nog zijn fruithapje en ander drinken in te dikken met nutriton. Mijn KA en HA vertelden ook dat het bij 9 van de 10 kinderen overgaat op het moment dat ze gaan optrekken/lopen. Hier klopten dat ook (geloofden ik eerst ook niet).
ik zal dan toch weer gaan beginnen om jbpm erdoorheen te doen, zijn laatste fles gaat wel altijd , ik denk omdat hij daarna gelijk gaat slapen. ik ben nooit overgestapt naar andere voeding voor het teruggeven omdat hij van priso 1 al naar extra was gegaan en toen over moest op 2 en ook al last had van krampen . was bang dat die krampen dus nog erger zouden worden. bedankt voor de reactie.