gestopt en nu?!?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by soovi, Jan 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Hallo,
    Ik ben 2 maanden geleden gestopt met het geven van borstvoeding nadat ik mijn zoontje 10 maanden borstvoeding heb gegeven.
    Nu vraag ik me af hoe lang het duurt voordat mijn lichaam klaar is met het ont-borstvoeden. Dus wanneer de borstvoedingshormonen mijn lijf uit zijn. Wanneer mijn borsten kleiner zullen gaan worden en dat soort dingen.
    En nu is het zo dat ik door de borstvoeding helemaal niks af ben gevallen (terwijl ik wel gezond eet, genoeg beweeg e.d.) en ik vraag me af of dat dat ook door de hormonen kan komen dat ik niks afval. Want ook nadat ik gestopt ben heb ik een tijdje echt flink gedieet maar ook door het dieet ging er niks af.
    Alvast bedankt voor je antwoord,
    groetjes lotte

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Lotte,

Er is niet precies te zeggen wanneer je borsten weer als vanouds zijn. Dat hangt er erg vanaf hoe veel ze gegroeid zijn tijdens en na de zwangerschap.

Het afvallen is een ander verhaal. er wordt gezegd dat je van lang BV geven gaat afvallen. Dat geld voor veel vrouwen maar zeker niet voor alle vrouwen.
    Ik zal je in een PB een rekensommetje zien over het hoe en wat van de calorieën bij BV.

Op zich zijn het niet echt meer de BV hormonen die
    en rol spelen wanneer je lang voedt. Op een bepaald moment is je prolactine (het een van de belangrijke hormonen bij BV) niveau dermate gedaald dat je ook weer een menstruele cyclus krijgt. Op dat punt heb je dus geen verhoogd prolactine niveau meer. Dat hormoon heeft geen invloed op het wel of niet afvallen.

Veel succes met op gewicht komen. Het gaat je vast lukken!

Ilse

Share This Page