Hoi, mijn dochter is 3 maanden en op zich speelt ze wel af en toe. Maar ik ben benieuwd wat 'normaal' is. Als ik haar in de box leg begint ze soms wel tegen haar beestjes aan te slaan en te brabbelen ertegen, maar iets vastpakken doet ze nog niet. Soms wel, maar dat heeft ze niet in de gaten geloof ik. Als ik haar op de buik leg doet ze haar hoofdje wel omhoog maar verder eigenlijk niets. Ik weet niet wanneer ze ook op de buik kunnen spelen enzo. Misschien ben ik wat vroeg maar ik heb echt geen idee wanneer ze wat zouden 'moeten' doen. Is natuurlijk voor elke baby anders maar ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ook krijgt ze nu nog 5 flessen van 180, ik schud weg tot 180 en de laatste krijgt ze wel 200 totaal. Als ik met 4 maanden een fruithapje geef, is dat dan extra? Of moet er een fles weg? Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen!
vanaf 4 maand is fruit extra dus blijven de flessen t zelfde en tja zoals je zelf al zegt, elk kindje is anders! zou gewoon veel gaan oefenen met op de buik leggen, en een babygym vinden ze hartstikke leuk en worden ze erg actief van misschien dat dat wel ietshelpt...
idd fruit is extra. Mijn dochtertje speelt ook nog niet echt in de box. Ze kijkt naar haar mobiel en begint te lachen en te kraaien en het speelgoed wat er voor de rest in de box ligt daar kijkt ze naar, maar voor de rest niet. Ze pakt ook nog niet naar dingen. Dat komt vanzelf.
Merel speelt vanaf 2 maanden in de box en ging toen tegen dingen aanslaan. Met 3 maand pakte ze "per ongeluk" dingetjes vast. Met 4 maanden heel bewust en nu ze 5 maanden in gaat ze bijna in zit om dingen te pakken die verder weg liggen Wij hebben het boek "oei ik groei" en daar staat precies in wat ze met welke leeftijd zouden kunnen gaan doen. Ik vind het heel handig.
Soms heeft ze ook per ongeluk iets vast, maar dat heeft ze zelf niet eens in de gaten. Het valt me wel op dat ze deze week minder graag in de box of op haar speelmatje ligt. Ze begint dan vrij snel te jengelen. Ik doe haar dan naar bedje brengen en dan slaapt ze ook, maar dan wordt ze na 1,5 tot 2 uurtjes weer wakker en dan wil ze ook meteen weer drinken, maar dat is dan nog te vroeg. Wat zou dit betekenen? Toch geen sprongetje he? Ik heb er net een gehad!
misschien toch een sprongetje... ik heb t boek oei ik groei ook, en is echt een superhandig boek! staat bijna alles in wat je kan verwachten
Nu heeft ze net een half uurtje geslapen en is ze weer wakker. Weer een sprongetje? Ik hoop het niet...... ik vind wel dat ze vaak een sprongetje heeft dan. Ze heeft bijna alleen maar sprongetjes, dan gaat het net een kleine week goed en dan weer niet. Wanneer wordt het nu eens wat makkelijker? Ze is zo lief maar als ze huilt weet ik niet wat moet doen.
Met 12 weken is er weer een sprongetje inderdaad. Wij hebben gemerkt met Merel dat het na die 3 maanden echt beter gaat. De eerste 3 maanden lijken wel aan elkaar te hangen van sprongetjes, maar de sprong die ze zou moeten hebben met 19 weken (en die volgens het boek wel 5! weken zou kunnen duren) hebben we helemaal niks van gemerkt. En 1,5 tot 2 uur (achter elkaar) slapen overdag is veel vergeleken met Merel. Die slaapt al sinds ze 2,5 maand oud is niet langer dan 1 uur. Wat we veel deden in die tijd is Merel in de huiskamer in de kinderwagen bak laten slapen, dan sliep ze beter en rustiger als in haar eigen bedje. Het duurde een weekje en toen was het over. Vermoeiend hé, die sprongetjes allemaal! Maar het gaat over, het wordt echt beter!
Wat deed jouw dochter dan als ze maar 1 uurtje sliep? Als mijn dochter wakker wordt wil ze vrijwel meteen de fles en begint ze te huilen. Ze kan nooit eens lekker in de box spelen ofzo. En als ze dan eerder wakker wordt weet ik soms niet wat ik moet doen. Zou het echt beter gaan na de 3 maanden? Ze is nu wel 3 maanden en 4 dagen
Onze zoon is nu bijna 2 maanden. Het ritme wat we nu met hem hebben is: Wakker worden; eten, Samen spelen, Alleen in de box spelen (dat is vooral rammen tegen de beestjes en soms per ongeluk vastpakken), Samen spelen (mijn mening was dat hij nog niet echt moe was als hij begon te jengelen maar dat hij zich verveelde!), Alleen spelen in de box of in het wippertje, weer naar bed. De tijd die tussen wakker worden en weer naar bed gaan zit, verschilt heel erg. De ene keer is dat na 3 kwartier, de andere keer anderhalf á 2 uur. Hij krijgt 6 flessen van 120 cc en die moet hij uiterlijk om de 4 uur krijgen. Nu slaapt hij 's nachts vaker iets langer dus overdag is de tijd ertussen iets korter. tussen voeding 2 en 3 zit meestal maar 2,5 uur. 's Avonds zit er meestal wel 4 uur tussen. Wij hebben ook het boek "oei ik groei" en daar staat hele nuttige informatie in! Wanneer de baby ongeveer sprongetjes krijgt, wat hij na zo'n sprongetje allemaal kan leren. succes! Oja, wij hebben met Tyler ook een periode gehad dat hij echt niet alleen wilde spelen in de box, maar dat was puur omdat hij oververmoeid was. We hebben hem toen langer in slaap laten huilen en nu gaat het prima!
Mijn dochter wilde dan ook meteen eten. Dat kreeg ze ook, want ze at dan vaak maar 60cc, heel soms 135. Dus een tijd hebben we op minstens 7 flessen op een dag gezeten(soms wel 10). Ik heb me daar regelmatig druk om gemaakt, maar heb dat toen maar laten varen. We werden er allbei allen maar gestresst van. En toen die 12 weken sprong voorbij was, at ze ineens 5 flessen van 200cc. Merel wilde wel in de box spelen, maar eventjes, ze wilde wel in de wipstoel, maar eventjes, ze wilde wel op de grond spelen, maar eventjes. En bij mama zitten, zingen, boekje kijken, rondlopen en het huis laten zien, wandelen in de wagen, en zo kwamen we de dag door. Van alles eventjes tot ze moe was en weer een uurtje ging slapen. Nu slaapt ze nog steeds een uurtje, maar vermaakt zich prima in de box of wipstoel. Wij hebben dus gekeken naar Merel en wat ze wél leuk vond om te doen hebben we gedaan.
Ben toch bang dat er een sprongetje aankomt hoor. Ze wil niet meer zo lang in de box, niet meer slapen, wel veel drinken, maar ze krijgt al het max. Pfff hoe lang zou dit duren?
Robin vindt de box ook pas sinds een week of 2 leuk. Daarvoor was ze het na 5 minuten al zat. Ze pakt nu ook dingetjes. Je ziet haar eerst kijken en dan gaan die handjes erheen, beetje ongecontroleerd, maar dan grijpt ze de speeltjes en stopt ze gelijk in haar mond of zwaait er mee. Heel leuk om te zien. Ze kan nu ook wel een half uurtje in de box.