Wie herkent dit ook? Het breek me wel op want ik wordt wakker ervan. Elke nacht zeker 10-20 sec even huilen. Is dit van het dromen? Ze doet het nu zeker al 3 weken lang. Ik heb de dagen rustiger gemaakt want het kwam na een drukke week maar niets helpt.
Mijn zoontje heeft dit ook heel vaak. Nu is het even wat rustiger, maar ik merk weinig verband met een drukke periode of rustig. Misschien dromen, maar misschien gewoon even wakker? Hij valt ook altijd zelf weer in slaap. Als het lang duurde lag ik er ook wakker van, nu hoor ik het vaag in mn slaap.
o ja emma doet dat ook wel eens. Ik stoor me er eigelijk niet aan want ik ga daarna direct weer slapen. Geen idee wat je er aan zou moeten doen...
Herkenbaar, mijn dochter doet het de laatste nachten ook weer. Hier is het meestal als er een tand zit te duwen, denk dat ze half wakker wordt van die pijnscheuten en dan even huilt en daarna weer in slaap valt. Wel vermoeiend idd, ik word er ook wakker van en val niet gelijk weer in slaap..
ik herken het ook hoor, je doet er helaas niks aan. Het is gewoon dromen volgens mij. Hoe de dag verlopen is had hier geen invloed, ze deed het ook als we zomaar samen thuis waren geweest. Blijkbaar zijn er dan toch dingen die veel indruk maken of verwerkt moeten worden.
Hier doet ze het ook.. En soms wordt ze er wakker van. Alsof ze ergens van geschrokken is ofzo. We geven dan een paar keer een dikke knuffel en na een half uur slaapt ze weer.
Hier kregen we dat toen ze kiezen begon te krijgen, met 13 maanden idd zoiets. Kan best lang door blijven gaan. Als ze dat weer een tijdje doet, dat korte huilen, gooi ik er altijd even een paracetamolletje in om te kijken of ze pijn heeft, en dan slaapt ze de hele nacht door tot vroeg in de ochtend als het pilletje uitwerkt. Dan huilt ze weer een paar seconden, maar dan dus gelukkig pas rond een uur of vijf, ipv de hele nacht in totaal drie keer ofzo. Dat scheelt echt. Als je je rust even wil pakken, gewoon een keertje sinasprilletje geven.
Dus omdat mama wilt rusten een kind sinaspril geven? Als een kindje enkelt even wakker word maar uit zichzelf weer in slaap valt dan ga je toch geen sinaspril geven. Althans, ik maak op TS der verhaal niet uit dat ze heen en weer blijft kachelen omdat haar kindje huilt en niet kan slapen van pijn......
nee ik hoef er gelukkig niet uit. Zomaar een pilletje geef ik eigenlijk ook niet. Maar als het die rot tanden zijn, grrrrr...die niet doorkomen ze heeft er pas 6 namelijk, dan mogen ze wel eens opschieten. Als daar nou eens een pil voor was
Nou, als ik drie keer wakker word 's nachts dan ben ik echt kapot de dag erna, ook al hoef ik er niet uit, laat staan als dit twee weken aanhoudt. Ieder z'n eigen ding, maar ik geef haar dan echt wel een sinasprilletje. Kan voor haar geen kwaad, ze vindt de pepermuntsmaak nog lekker ook, en weet je meteen of ze pijn heeft. Vind ik zeker essentieel om te weten, omdat je je anders toch maar gaat afvragen wat er loos is. Weten dat je kind een nachtmerrie heeft, vind ik heel iets anders dan weten dat ie pijn heeft. Maar goed, ik weet dan ook graag alles En de heftigheid van je reactie zou wel iets minder kunnen
Weet niet of je al iets voor tandjes geeft? Ben zelf chamodent pilletjes gaan geven bij mijn dochter en ik hoor der nooit meer8) Vorige week dacht ik om ermee te stoppen en prompt, savonds en snachts merkte ik aan der dat ze pijn had (komt een onder hoektand door) en ben toch maar weer gaan geven.
Van mijn reactie? Nou komt ie nog heftiger...... Tjah, ik vind het echt niet normaal om een kindje sinaspril te geven waarbij bijna niets mankeert. Een paar keer wakker worden snachts maar daar niet je bed voor uit hoeven is geen sinaspril waard. Kan begrijpen dat je kindje daarna lekker doorslaapt inderdaad. Maar goed, ieder zijn ding he
Paracetamol doet hier dus hetzelfde, ze slaapt dan weer lekker. Oké, chamodent is een natuurmiddel (toch?), maar paracetamol kan ook geen kwaad, zolang je het niet vaker doet dan tien nachten achtereen (zei de HA!). CB adviseert hier ook paracetamol te geven bij tandjes als ze er erg last van hebben.
Erge last ondervinden van doorkomende tandjes daar versta ik onder dat een kindje aan 1 stuk door huilt, op vingers of speen bijt huilend en koorts erbij krijgt en absoluut niet terug kan komen in slaap. Af en toe wakker worden en terug vallen in slaap staat bij mij in het woordenboek niet als last hebben van doorkomende tandjes maar van eventjes wakker worden van eventueel een droom of gewoon uit de lichte slaap.
Chamodent is homeopatish inderdaad en ik voorkom liever dan genees. Paracetamol gebruik ik bij mijn dochter echt in erge gevallen maar dat is gewoon mijn ding, ik durf dat gewoon niet zo goed en gauw te geven.
@MissMom: Sinaspril kan helemaal geen kwaad, meid. En in eerste instantie vind ik het belangrijk dat zij lekker slaapt, maar de heerlijke bijkomstigheid daarvan is dat ik zelf ook beter slaap. En dat is óók heel belangrijk voor een kind, omdat je humeur overdag er als mama ook niet beter van wordt als je slecht slaapt. En overigens grijp ik ook pas naar de sinaspril als het al twee weken aanhoudt. Iedereen is anders en heeft andere behoeften/meningen/angsten, maar je kunt wel met respect naar je medemens toe reageren. Als ik aangeef dat je reactie voor mij wel wat minder heftig kan, dan snap ik echt niet wat er in je hoofd omgaat als je gaat bedenken dat je 'm dan lekker nog even wat heftiger gaat maken. Een beetje rekening houden met elkaar kan geen kwaad en een ander veroordelen om zijn/haar gedrag terwijl je die persoon en zijn/haar leven niet kent, is gewoon niet netjes. Maar goed, fijn dat je aangeeft dat het 'gewoon jouw ding' is, dat je zo heftig tegenover paracetamol gaat, want dan heb ik in ieder geval het gevoel dat de kritiek niet op mijn gedrag en persoon is, maar vanuit een gevoel dat bij jou leeft, voortkomt
Overigens fijn dat de chamodent bij jou werkt. Misschien moet ik ook eens de tabletjes gaan aanschaffen en die eens proberen. De versie met de vloeistof deed hier niets.