muziekmobiel en tepelkloof

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door dorito, 13 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    fijn dat ik hier mijn vraag kan stellen. onze kleine is anderhalve week geleden geboren en de borstvoeding is na de 5e dag goed op gang gekomen. de melk loopt er zo uit. nu heb ik aan 1 borst en best diepe kloof van een halve cm breed. ik probeer nu te ontspannen als ik voed en dat gaat veel beter. toch heb ik het idee dat hij minder lang slaapt als hij van die borst krijgt, namelijk 2,5 uur ipv 3 uur en s nachts soms wel 4 uur op die andere borst. is dat erg? ik masseer de borst wel goed.

verder hebben wij zo'n muziekmobiel voor boven zijn ledikant gekregen. kun je boven hem hangen? ik vind het zo eng als hij ernaar kan grijpen, maar nu kan hij er nog niet bij, of er alleen tegen slaan. is dat wel veilig? als ik hem helemaal naar achteren doe ziet hij hem niet namelijk.

nou dank je wel alvast. fijn dat jij er bent voor vragen nu de kraamhulp weg is.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Klopt het dat je één borst per keer geef? Dat kan, maar als je het idee hebt dat hij bij de ene borst minder krijgt dan bij de ander dan zou ik beide borsten per voeding aan bieden. Probeer de tepelkloof goed te laten genezen. Leg je kleine eens op een andere manier aan die borst. Eventueel na een voeding wat melk erop smeren en aan de lucht laten drogen. Kan ook met bepanthen (ook goed bij kloofjes).

Als jezelf geen goed gevoel hebt om de mobiel boven de kleine te hangen dan moet je dat niet doen. Hang hem bijvoorbeeld wat verder van hem vandaan waar hij niet bij kan komen straks.

Ilja

3. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    Hoi Ilja,

Dank je wel voor je snelle antwoord. Ik geef inderdaad 1 borst per keer. Normaal heeft hij aan 1 keer 20 minuten genoeg. Ik zal die andere ook geven als hij maar even aan de "moeilijke" borst drinkt.

Ik hoorde dat er ook zoiets bestaat als een bescherming rond je tepel die je tussen de voedingen door draagt. Die moet je dan in de koelkast leggen. Ken je die? Waar kun je die kopen?

Dank je wel en een rustige zondag gewenst.

Groetjes,

Dorito

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Ik weet zo niet de naam van de tepelbeschermer, maar weet wel wat je bedoelt. Heb er zelf geen ervaring mee en de meningen zijn verdeeld. (maar dat is bij zoveel dingen)
    Waarschijnlijk zijn ze verkrijgbaar bij de thuiswinkel.

Oja, zorg ervoor dat de 'moeilijke' borst ook goed wordt leeggedronken..

Ilja

5. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    Hoi Ilja,

Dank je wel. Ik heb ze gevonden bij de borstvoedingswinkel.nl gevonden. Ik ben benieuwd of het wat is.

Ik zal inderdaad opletten dat die moeilijke borst goed wordt leeggedronken. Zou jammer zijn als ik de voeding daardoor moet stoppen.

Heel veel plezier met je werk. Op vele goede bevallingen.

Groetjes,

Dorito

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Laat je me weten als je de tepelbeschermer gebruikt hebt. Ben benieuwd.

Ilja

7. dorito

dorito Bekend lid

10 nov 2005
    868
    0
    0
    nou, ik heb die tepelbeschermers via de post gekregen. het zijn van die siliconen achtige dingen die je zo over je borst legt, een soort compressen. moet zeggen dat ik het een heel gedoe vind. je moet eerst je handen wassen. dan ding eraf, borst met warm water afwassen en dan voeden. uiteindelijk heb ik ze maar een dag opgehad en ben ik nu weer terug bij de gezichtbruiner die ik af en toe even op die borst zet. dat gaat een stuk beter.

dank je wel voor je tips.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het oude vertrouwde. Zo zie je maar weer.

Ilja

Deel Deze Pagina