Melkproductie verminderd door buikgriep!

Discussie in 'Voeding' gestart door Nala, 27 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik ben dit weekend heel erg ziek geweest. Ben in 1 nacht 3 kilo lichter geworden. Het kwam er aan alle kanten uit. Ik hield het kleinste slokje water niet binnen. :( :(

Zondag was mijn melkproductie nog redelijk, maar maandag was er bijna niets meer van over. Ik had al niet veel melkproductie, maar nu kon ik nog maar 30cc afkolven 2 uur nadat ik Hugo gevoed had. Gisteravond 40cc gekolfd en vanavond (na 45 minuten kolven) 100cc.

Ik ben nu echt de hele dag bezig met voeden om maar zoveel mogelijk melk aan te maken, maar dat is doodvermoeiend. Weet niet goed waar ik de grens moet trekken. Ik hoop dat ik weer volledig bv kan geven (de vriezer is ondertussen leeg), maar het moet ook niet ten koste gaan van mezelf.

Heeft iemand nog tips om de productie op te krikken?

Groetjes Nala

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    @Nala

vervelend meid,

ik een paar tips, beschuit met muisjes eten, anijs schijnt goed voor de productie van borstvoeding te zijn. Of anijs thee drinken, warme melk met anijs.............!

En tauge eten en dat moet volgens mij rauw zijn, dus gewoon door de sla doen!

Hoop dat je er wat aan hebt en dat je borstvoeding weer goed toeschiet.

3. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Thanx voor de tips. Beschuit met muisjes komt me ondertussen m'n neus uit, maar ik heb het inderdaad toch maar gegeten. Tauge had ik nog nooit van gehoord. Ik zal het eens halen vanmiddag.

4. Miranda

Miranda Bekend lid

6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik hoorde ook van iemand dat neusdruppels van (volgens mij zei ze otrivin)ook de bortsvoeding weer opgang brengt moet je maar even aan je ha. vragen voor de zekerheid.

5. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Neusspray Sintocynon ofzoiets.
    Dit brengt NIET de voeding weer op gang, maar wel de toeschietreflex!

Door dat de toeschiet beter word, KAN de voeding weer beter worden.

Deze neusspray is alleen op recept verkrijgbaar.

Je mag deze een week intensief gebruiken. Daarna moet je het weer zelf doen.

Deel Deze Pagina