Op zoek naar het juiste ritme.wie kan mij helpen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sannie1981, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

We zijn een beetje aan het stoeien met het ritme van onze dochter van vijf maanden oud. Haar ritme is nu namelijk dat ze op vijf flesvoedingen zit en nog geen bijvoeding, ivm koemelkallergie.
    Haar dag ziet er nu ongeveer zo uit;
    tussen 07.00 uur en 08.00 uur wordt ze wakker en krijgt ze de fles.
    2,5 uur nadat ze wakker werd gaat ze weer een dutje doen. Ze slaapt overdag zeer weinig, ochtend slaapje maximaal 45 minuten tot 1 uur.
    Tussen 11.00 uur en 12.00 uur krijgt ze weer een voeding en ook hier geldt, ongeveer 2,5 uur nadat ze wakker was gaat ze naar bed. Ze slaapt dan meestal een uur, soms iets langer, maar max 1,5 uur. Tussen 15.00 uur en 16.00 uur krijgt ze weer een fles. En dan komt het gestoei. Als ze 's middags bijvoorbeeld om half drie wakker was, is ze tegen vijf uur helemaal op. Ze gaat dan ook even naar bed,maar slaapt maximaal een half uurtje. In dat half uurtje hebben wij wel mooi kunnen eten. Maar dan is ze dus om half zes weer wakker en moet ze wachten tot de fles van zeven uur of acht uur, ligt eraan hoe haar schema precies loopt. Ze is die tijd niet echt te genieten, is eigenlijk doodop en krijgt honger op tijd. We doen haar vaak s avonds in bad,maar het aankleden daarna is een ramp, waardoor ze helemaal over de zeik gaat en onrustig aan de fles begint. Geen succes dus. Het duurt dan ook best lang voordat ze daarna slaapt, omdat Ze steeds wakker wordt van boertjes die nog dwars zitten. De laatste fles krijgt ze om hal twaalf,we moeten haar daar wakker voor maken.

We zijn eigenlijk opzoek naar een ritme waarbij ze s avonds eerder de fles krijgt en daarna kan gaan slapen. Niet meer van te voren in bad, maar in de ochtenden en anders om de dag.
    En dan de laatste fles misschien een hal uurtje eerder geven?

Of hebben jullie nog ideeën qua ritme? Het gaat vooral over het eind van de middag, begin van de avond. Ze is dan eigenlijk doodop,maar slaapt maar kort en blijft hangerig en mopperig tot de fles en der slaapje.

Hoe doen jullie dit of hoe zien jullie ritmes eruit?

Gr. Sannie

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als je s avonds eerder de fles wil geven dan dan zou ik s ochtends om 7 uur de eerste fles geven. Ik zou 7, 11, 15, en 18 a 18.30 uur proberen. Dit schema hebben wr hier ook, werkt perfect. mijn dochter heeft s avonds ook eerder trek en dan krijgt ze dus gewoon eerder een flesje.

Succes

3. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    hoi, het is alweer even geleden, maar wat ik me voorstel:

- in badje hoeft echt niet iedere dag, 3x/week is voldoende en ik zou dat lekker plannen wanneer het je uitkomt. Bijvoorbeeld in het weekend en een dag dat je missch sochtends meer tijd hebt, of vrije middag, gewoon zien wanneer het kan. Als je dochter nog voldoende energie heeft :)

- de fles van 23.30u kun je volgens mij proberen te laten vervallen. of begin met afbouwen. Kijk hoe ze reageert op 120cc bijv. en de laatste fles evt wat rijstebloem erdoor. vult iets meer.

- idd het schema 7-11-15-19 werkt meestal goed voor de kinderen. En als ze savonds echt moe is; een keertje de fles om 18u is ook geen schande;) probeer flexibel te zijn.

- ivm mogelijkheid KM-allergie heb ik ook pas laat hapjes gegeven. Dit is overigens niet bewezen! in ons CB werd gezegd dat alle kinderen kunnen beginnnen met hapjes v.a. de vroege leeftijd. ik startte ook vroeg, maar vond het vor het kleintje en mijn eigen schema nog even te druk/te veel, dus ben later gestart v.a. 6 mnd volgens mij. Joh ook geen probleem, hij is nu 1 jaar en heeft er niets van hoor:)

Wil je nog iets weten, weet je me te vinden !!

Liefs Pina

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ivm reflux ben ik wel gaan bijvoeden vanaf 4 maanden maar dit waren hele kleine beetje. wat bij ons goed werkte was 6 kleine flesjes op een dag van 120 cc, je hebt dan wat meer speelruimte. Als jouw kindje niet veel spuugt kun je ook overwegen om flessen van 180 met maar 5 schepjes te maken, dan kun je haar voordat ze in bad gaan `s avonds gewoon nog even een klein flesje geven van bijv 90 cc.
    Wij zijn op een gegeven moment de laatste voeding steeds meer naar voren gaan halen totdat er eentje wegviel. dus elke dag de laatste fles 15 minuten eerder dan de dag ervoor.
    succes !

5. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

even ons schema ( ga nog ni terug werken )

6u maak ik haar wakker fles
    terug bed in
    word ze wakker ergens tussen 8 a 9 u
    aankleden, wat spelen, tv kijken , park liggen
    9u45 fles
    as ze moe is park in anders wat samen bezig zijn op hare bumba laptop
    13u30 wat groentepap en fles ( ben ik dik uur mee bezig)
    tv kijken / park in
    17u15 fles en dan blijftz e aan tafel tot 18u dan is ze stik op park in
    om 20 u maak ik ze wakker, wat knuffelen tv kijken
    20u30 bad
    21u fles en bed in.

zo is het alle dagen . ik heb al van in het begin eentje datw einig slaap nodig heeft, ze ging normaal ind e dag boven slapen, gevolg ze sliep snachts niet meer. dus vandaar dat ik ze niet meer boven leg. ook gaat ze één dag al naar KDV ( om te wennen wantz e wil er niet eten , heb ne slechte eter, aanvaard alleen van mij en dat zelfs soms al ni) en daar moeten ze ook beneden slapen tot een 7 maand oud.

gr en succes

6. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    jente, respect hoe jij het doet met je meid hoor. kom je uit belgie?
    toch wel wat andere gewoontes dan moeders in NL mee krijgen, oa als advies van kraamzorg en Cons.bureau. ;)

7. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

ja ik ben van belgie

aan wat merk je dat??? en wat zijn de grootste verschillen?? tussen onze twee landen? je maakt me benieuwd

gr

Deel Deze Pagina