hallo, mijn dochtertje is nu 2 weken en ik geef borstvoeding. ze drinkt heel snel alsof ze bang is dat ik haar weer afhaal. na de voeding spuugt ze vaak weer een heleboel eruit. nou las ik dat je met flesvoeding een kleinere speen kan gebruiken of johannesbroodpitmeel door de voeding kan doen maar wat kan je doen met borstvoeding??? ik zou maar 1 oplossing kunnen bedenken en dat is om de 4/5 min haar afhalen voor een boertje en dan weer aanleggen? anders zou ik het niet weten mischien toch over stappen op flesvoeding? groetjes willeke
hallo Willeke, Als ik je berichtje zo lees vraag ik me direct af hoe het drinken verloopt. Hoe ze groeit, hoe jouw melkproductie is. Mijn eerste reactie was na het lezen, mogelijk een hard toeschietreflex waardoor ze heel hard moet drinken om de stroom bij te houden. Dat geeft veel lucht, meer kans op boeren en melk teruggegeven van de voeding en meer last van krampjes. Als jij veel melk hebt dan is dat spugen ook iets wat erbij past. Groeit je dochter meer dan 200 gram per week dan kan dat de oorzaak zijn. Aan teveel melk is goed iets te doen. Om in elk geval met iets te starten kan je proberen om met de hand een TSR op te wekken (of met een kolf) de eerste stroom laten weglopen en dan pas aanleggen. Je zult zien dat het voeden een stuk rustiger verloopt. Ze langer kan drinken en minder last heeft van lucht (en dus minder spuugt/darmproblemen heeft) Hopelijk kan je er al wat mee, anders hoor ik het wel. Ilse