Mijn zoon heeft nu een tuit en ik heb het gevoel dat hij kan overstappen naar En dat is het punt naar wat? Een beker? Of zon tuit met een rietje? Wie kan me helpen
Ik zou lekker gaan oefenen met een gewone beker. Hier geen tuitbeker maar een rietjesbeker en daarnaast drinkt ze ook regelmatig uit een gewone beker.
GEWONE BEKER!! Hier deed ik eerst een gewone beker met rietje.... Maar mevr drinkt nu al een tijdje uit een gewone beker. Op visite doe ik meestal wel een rietje erin als ze die hebben, want dan weet ik zeker dat er niet geknoeid word want dan houd ik de beker wel ff vast haha!
een makkelijke beker is de beker van Difrax met een uitsparing voor de neus. Dan hoeven ze niet met het hoofd naar achter..
ik ben met 9 maanden overgestapt van een tuit naar een open beker, als eerste naar de difrax beker die joycje noemde, die is echt ideaal. Ik hield de beker dan zelf aan de bodem vast, zodat zij haar handjes om de beker kon klemmen. Zo kon ik haar helpen met kiepen. Met een jaar kon ze het zelfstandig.
Een beker inderdaad. Wij hebben een tuitbeker voor als we op pad gaan en thuis drinkt ze uit een gewone beker. Dat gaat eigenlijk heel goed.
Oww ik heb nu zon vermoeden dat we een beetje laat zijn met wisselen dus haha Ik zal ook zon speciale beker halen van drifrax Bedankt
7-8 maanden tuitbeker (zacht) ondertussen oefenen met open beker 10-11 maanden tuitbeker (hard) door oefenen met gewone open beker 11 maanden rietjesbeker met 1 jaar kon mijn zoontje uit alle bekers drinken. De rietjesbeker is hier nog altijd favoriet.
Nee hoor, je bent niet laat. Mijn zoontje drinkt pas sinds kort standaard uit een gewone beker en die is al bijna 2! En ik zie eerlijk gezegd niet anders in mijn omgeving bij kinderen van zijn leeftijd. Hij kon het wel al eerder, maar hij had er gewoon niet zo'n zin in en dronk dan dus praktisch niet. En ik had er eerlijk gezegd geen haast mee, dus ik ben ook niet fanatiek gaan oefenen. Hij kon het gewoon opeens. Nu moet ik wel zeggen dat hij alleen maar water uit de tuitbeker dronk (en 's ochtends en 's avonds wat melk) dus hier geen issues met gesuikerd drinken wat niet de hele dag door in kleine beetjes mag.
Hoi! Zou wel graag willen zien welke beker van difrax word bedoeld, hebben jullie 'n foto ervan aub? Zit nu op de site van difrax maar kom er niet uit Wil ook zo'n beker bestellen, lijkt me ideaal voor ons (bijna) 11mnd zoontje. Hier drinkt hij al sinds we zijn begonnen met bijvoeden, vanaf z'n 6e maand uit kinder bekertjes. De melk altijd nog uit zijn fles, maar gewoon drinken altijd begonnen met gewone harde kinder bekertjes, hij houd het vast met beide handjes en wij de onderkant, het gaat heel goed.
Nog iets, het is natuurlijk soms een geknoei, wanneer hij in zijn handjes begint te klappen ermee bijvoorbeeld, maar dat nemen we voor lief
ja haha, ik ook hoor. Ging niet met een open beker in de auto. hansje123, dat is aan jezelf en je kindje. Een tuitbeker hoeft niet per se. Je kunt ook iets langer een flesje gebruiken en dan meteen over naar een open beker. Dat was ik ook van plan, maar meisje wilde geen sap uit een flesje en met 5 maanden een open beker vond ik toch iet wat overdreven. Dus toen een tuitbeker.
Wij hebben bij Eva heel even een tuitbeker geprobeerd, dat snapte ze niet, dus vanaf 7 maanden een gewone open beker gaan proberen en dat ging al snel heel goed. Bij Lisa vanaf 5 maanden met een open beker gaan proberen (vanwege sondevoeding en fles niet snappen/willen), maar dat ging toen niet echt, waarschijnlijk vond ze het gewoon niet lekker. Met 8 maanden zelfgemaakte drinkyoghurt gaan geven met een gewone beker en vanaf 8,5 maand drinkt ze alles uit een gewone beker. Gewoon simpele bekertjes van de Ikea (6 voor 1 euro), gaat prima! Zelf vasthouden wil ze nog absoluut niet trouwens, maar dat komt vast nog wel . Eva kon met 1,5 jaar helemaal zelf uit een open beker drinken: zelf pakken, drinken en weer netjes terugzetten.
In de auto wordt hier trouwens niet gedronken. We rijden toch maximaal 2-3 uur achter elkaar en ervoor en erna werd er gedronken.
wij gebruiken rietje bekers en tussen door uit een gewone beker onze oudste heeft ook altijd nog een rietje beker vind dit erg handig