Mijn dochter rommelt al maanden met haar tuitbeker en drinkt daar nog steeds erg weinig uit. Ze kan het wel, maar ze is nog erg gek op haar melk en laat thee, water en diksap vaak uit haar mond lopen Melkvoedingen krijgt ze nog uit een flesje. Als ik melk uit een tuitbeker of beker geef dan drinkt ze maar een paar slokken. Wanneer gingen jullie alle drankjes via een (tuit) beker geven?
Wij hebben heel lang melk uit een fles gegeven. Daarentegen hebben we al het andere drinken nooit aangeboden in een fles, eerst in een tuitbeker maar zoontje dronk veel beter uit een rietjesbeker. Ik weet niet meer precies wanneer de fles de deur uitging voor de melk....
Hier eigenlijk hetzelfde als bij maria... Melk vanaf 1 jaar aan gaan bieden in een tuitbeker en soms nog in de fles (als het pap was of zo). Ander drinken heb ik nooit in een fles aangeboden. Eerst altijd water in een tuitbeker en dat had ze rond 11 maanden goed door. Daarvoor liet ze het ook steeds uit haar mond lopen. Maar al snel gingen we over op de rietjesbeker van de HEMA... Daar drinkt ze nu nog uit! Kijk gewoon naar je kindje en wat je zelf fijn vindt. Er staat geen vaste leeftijd voor! (ook al kan het cb je dat wel doen geloven!)
Heb ook de rietjes beker van de HEMA...Super ding! Hij snapt die ingewikkelde antielek rietjes bekers nog niet en die van de hema is een gewoon normaal rietje. En meer dan de helft goedkoper Verder melk uit een flesje, maar ga nu bij het brood melk aanbieden 90 cc en dat geef ik wel uit de rietjesbeker.
L drinkt al vanaf een maand of 5 uit zijn tuitbeker, de helft liep er dan ook uit maar inmiddels drinkt hij erg goed. Vanavond gaat bij ons de fles de deur uit en krijgt hij een beetje warme melk met thee in een tuit voor dat hij naar bed gaat. Hij krijgt ook geen kunstvoeding meer sinds 1 week ongeveer. Volgende week krijgt hij overdag een antilek beker van avent.
Eva dronk vanaf 10 maanden alles wat ze niet bij mij dronk (borstvoeding) uit een gewone beker, ze wilde geen fles meer. Lisa dronk vanaf 8,5 maand alles uit een gewone beker, maar ze is een apart geval, heeft daarvoor 6 maanden uitsluitend sondevoeding gehad en fles/borst kon ze niet meer. Dus toen maar alles met een gewone beker en dat ging gelukkig verrassend snel goed!
Mijn dochter is 5 maanden en drinkt haar sap, water en thee uit een gewoon plastic bekertje. Uit de fles wilt ze het niet en de tuit beker is te leuk om mee te spelen. Ze adviseren ook eigenlijk vanaf 7 maanden te oefenen met een gewoon bekertje en 2 handvaatjes eraan. Misschien is dat interessanter?
Hier een gedoe met andere bekers. Vanaf een maand of 8 - 9 ging de rietjesbeker super goed maar daar is ze nu op uitgekeken. Gewone beker een paar slokjes en dan wil ze het zelf doen wat niet lukt en dan is ze super gefrustreerd. Flesvoeding nog uit een fles want ze kan geen grote hoeveelheden in 1 keer drinken anders dan uit een fles. Dus nog 3 x 100 cc fv uit een fles. Van de week de Avent beker gekocht met het ventiel dat je met je neus in moet duwen en dan drinken als een normale beker maar hier snapt ze nog niks van. Maar het ei van columbus is nu een tuitbeker met harde tuit die ze eerst niet wilde. Bij mijn ouders die maar aangeboden en dit is het einde op het moment. Als ze nou zo fantastisch dronk zou ik het laten en alleen een gewone beker maar als ze 400cc binnen krijgt aan drinken dan mogen we hier blij zijn. Drinken naast de flesjes blijft echt een ramp. Loslaten is het sleutelwoord maar dat is wel moeilijk omdat ze in no time uitgedroogd is mocht ze weer een buikgriepvirus oplopen....
Waar vindt je zo'n bekertje met oortjes want als je een tuitbeker zonder tuit neemt dan zit er altijd zo'n schroefrand waar ze dan met haar mond aan moet dat is niet prettig!
Bij babydump verkopen ze een kiddybo beker ofzo schijnt ook speciaal te zijn dat ze niet kunnen knoeien. (Staat onder het kopje voeding) Ik heb nog een gewoon plastic bekertje van jip en janneke setje. Als mn baby zelf dr beker vast houdt zit alles onder haha.